Jók a tanácsadó és oktatócégek piaci pozíciói, a fővárosi vállalkozások többsége bővülésre számít a jövőben - ezt állapította meg az Ave-New Marketing Kft. legfrissebb kutatása. A vállalkozók optimizmusa elsősorban az európai uniós csatlakozás által indukált igényeken alapul - hívják fel a figyelmet a kutatók. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara megbízásából végzett felmérés célja volt feltárni a gazdálkodó szervezetek tanácsadói és oktatási szolgáltatásokkal kapcsolatos ismereteit, választási preferenciáit, tapasztalatait, elvárásait, valamint felmérni, mennyire elégedettek ezekkel a szolgáltatásokkal. A kutatók csak budapesti vállalkozásokat kerestek meg, s mélyinterjúk, kérdőívek segítségével készítették el felmérésüket arról, milyen véleménye van a megrendelői oldalnak a szakterületről.
A tegnap ismertetett vizsgálatból kitűnik: a sikeres piaci pozíciók megőrzéséhez, vagy újak megszerzéséhez a cégek fontosnak tartják a cégnév, a cég imázsának tudatosítását, erősítését, az informális csatornák maximális kihasználását. A választásnál döntő fontosságú a jó tapasztalat. A szolgáltatások fejlesztésénél fontosnak tartják a minél szakszerűbb, speciálisabb, testreszabott kínálat kialakítását, hiszen csak ebben az esetben érzi az ügyfél, hogy megérte megfizetni a sokszor elég magas árat.
Az oktatás és az általa megszerzett ismeret a piaci előnyszerzés lehetőségét hordozza a versenytársakkal szemben - ezt szinte minden megkérdezett hangsúlyozta. Azt is, hogy általában csak a ráfordítható keretek szabnak határt annak, hogy nem több képzésben és többféle oktatási formában vesznek részt. A sokféle oktatás közül az államilag előírtak általában nem okoznak problémát. Más a helyzet a "piacos", tehát tárgyában és a szolgáltatóban egyaránt választható oktatásokkal, képzésekkel. A bőséges kínálat és a szükséges ismeretek hiánya gondot okoz több területen is. A válaszadók több mint fele úgy vélte, hogy a jövőben nő a vállalatánál az oktatással kapcsolatos igény, elsősorban az idegennyelv-, valamint az Európai Unióhoz kapcsolódó speciális képzések iránt. Az oktatási piac egészét illetően a többség növekedésre számít. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.