A héten várhatóan elkészül a 4-es metróról szóló törvényjavaslat, a tervek szerint ugyanis április 13-án a kormány elé kerül az ügy. Az előző, 1998-ban megkötött szerződés szerint a finanszírozást 60-40 százalékos arányban vállalta volna az állam, illetve az önkormányzat. Az elmúlt négy év pénzügyi megszorításai után a főváros a korábbi arányokat nem tudja vállalni. Demszky Gábor főpolgármester a kormányváltás óta többször is kifejtette: a város az előkészítés és a felszíni rendezés költségeit állná, ami viszont elérheti a metróépítés költségeinek 25-30 százalékát. A főpolgármester az elmúlt héten úgy nyilatkozott: az önkormányzat 18,5 százalékot tudna vállalni a beruházásból, ha jövőre a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság (BKV) megkapja az államtól a nagyvárosi tömegközlekedés támogatására szánt 35 milliárd forint kétharmadát.
A költségek alapvetően függnek attól, hogy az eredeti, a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakasz, vagy a tavalyi kormányváltás után hangoztatott hosszabb, a Bosnyák térig menő változat mellett döntenek.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) a korábbinál kedvezőbb hitelkonstrukciót ajánlott a beruházáshoz: 50 százalék helyett a teljes összeg 75 százalékát adná, s a 25 éves futamidejű kölcsön törlesztését hét év türelmi idő után kellene megkezdeni. Bőhm András, a fővárosi SZDSZ-frakció vezetője lapunk kérdésére kifejtette: a szakértők dolgoznak az önkormányzat végleges álláspontjának kialakításán. (KÁ)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.