BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Botrány a német sztrádákon

Botrányosan indult volna a ka-mionok útadójának elszámolására kialakított német rendszer, ha az eredetileg kitűzött szeptember eleji határidővel, üzemi körülmények között kellett volna használatba venni (VG, 20003. szeptember 2., 2. oldal). A sok hibát a telepítéssel és a későbbi működtetéssel megbízott konzorcium szakemberei mindazonáltal csak átmenetinek tartják, amelyeket a november 2-i tényleges startig ki lehet küszöbölni.

"A technika nem működik, a szervezés pedig katasztrofális" - összegezte az úthasználat elektronikus elszámolását az első két nap tapasztalatai alapján a német fuvarozók és logisztikusok szövetségének elnöke. Az útvonal követésére használatos fedélzeti egységeket részint hiányosan szerelték fel, a 70 ezer időben beépített készüléknek pedig csak egyharmada működik, jóllehet belőlük nagyjából 1 millió kellene. Emellett a fedélzeti egységek helyenként nem kommunikáltak az utakon elhelyezett ellenőrző kapukkal, amiből a vállalatok arra következtetnek, hogy a szoftverrel is bajok vannak. A működést alátámasztó programok egyik hibájának tartják, hogy azokat nagyobb járműszám melletti terhelés közben még nem lehetett kipróbálni, emellett pedig az útvonal-paraméterek beütésénél elkövetett hiba esetén is leállnak a készülék funkciói. A nagyszámú hiba miatt a fuvarozószövetség vezetője azt követeli, hogy a rendszer november 2-ára tervezett tényleges startját halasszák január 1-jére. A Handelsblatt viszont magánál a rendszert működtető Toll Collect GmbH-nál jutott olyan értesülések birtokába, hogy még legalább fél év kellene az összes hiba kijavítására, ezért egy jövő tavaszra időzítendő üzemszerű start lenne az ideális.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.