BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brau-Beviale: italipari találkozó

A hagyományokhoz híven az italipari nyersanyagok, technológiák, a logisztika és a marketing lesz a meghatározó az idei Brau-Beviale rendezvényen. Az európai italipar képviselői az idén november 12-14. között találkoznak a nürnbergi vásárvárosban. Az eseményre 1500 kiállítót és 36 ezer szakmai látogatót várnak.

A Brau-Beviale jó alkalom arra, hogy az italgyártásban érdekelt cégek megismerkedhessenek az előállításhoz szükséges nyersanyagokkal, gyártási technológiákkal, a különböző tárolási és hűtési megoldásokkal, s a szakmai előadásokon elleshetnek különböző marketingfogásokat is. A vásár szervezői úgy látják, hogy a világszerte tapasztalható feszült konjunkturális helyzetben az italszakma optimistán tekinthet a jövőbe.

Különösen a kelet-közép-európai országokban látnak nagy növekedési lehetőségeket a szakemberek: miközben ugyanis Nyugat-Európában stagnál vagy csökken a sörfogyasztás, addig térségünkben nagy ütemben emelkedik. A legyorsabban bővülő európai sörpiacokról a londoni Canadean piackutató által készített rangsor első hét helyén kelet-közép-európai országok állnak, s közülük négy uniós tagjelölt. Az élen Oroszország van, itt a sörfogyasztás éves szinten 24 százalékkal emelkedett 1996 és 2000 között. A balti államokban és Lengyelországban 11, illetve 14 százalék volt a növekedés, s még a gazdasági tekintetben gyengébb lábakon álló Románia is a hetedik helyet foglalja el a listán, 8 százalékos bővüléssel.

Hasonló a helyzet az alkoholmentes italok piacán is: a fogyasztás nyugaton évente 2, Kelet-Közép-Európában viszont 9 százalékkal növekedett az elmúlt években, így lassan, de biztosan eltűnik a Nyugat- és Kelet-Közép-Európa közötti szakadék: 1997-ben Nyugat-Európában négyszer annyi alkoholmentes italt fogyasztottak, mint Kelet-Közép-Európában, ez az arány 2002-re már csak háromszoros volt. A legnagyobb növekedést mindig a víz mutatta: a Canadean előrejelzése szerint 2005-ig ennek a szegmensnek a forgalma világviszonylatban évente 8 százalékkal fog emelkedni, és az összesen 190 milliárd liternyi mennyiséggel megelőzi a szén-dioxid-tartalmú italokat (187 milliárd liter). Jóllehet a növekedés az Amerikai Egyesült Államokban és Ázsiában a legnagyobb arányú, de Nyugat-Európa 2005-ig alig 4 milliárd liternyi többletével a harmadik, Kelet-Közép-Európa pedig 2 milliárd literrel a negyedik helyen marad.

Éves szinten 9 százalékos növekedés várható térségünkben a gyümölcsleveknél is. Az összehasonlítás kedvéért: 2005-ig a világon a gyümölcslevek fogyasztása csak 4 százalékkal emelkedik, 36,8 milliárd literre. Mivel a fogyasztók a gyümölcsleveknél nagyon is ügyelnek az árra, ezért ebben a piaci szegmensben a koncentrációs és konszolidációs folyamat még a kezdeteknél tart.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.