A borágazatban ma már szokványos jelenségnek tekinthető egy-egy márka újragondolása, korszerűsítése, aminek az oka elsősorban a piaci trendek változásában és a fogyasztói elvárások finomodásában keresendő. A Balatonboglári Borgazdasági Zrt. (BB) azonban ennél többet vállalt, egy termékcsaládja teljes megújítását határozta el, beleértve a borkészítés folyamatát és a kiszerelést is, amihez egy neves Master of Wine segítségét is igénybe vették – írja közleményében a Törley Pezsgőpincészet tulajdonában álló cég cég. A BB éves szinten mintegy 5,4 millió palack bort és pezsgőt értékesít, ezáltal egyik meghatározó szereplője a magyar piacnak.
A BB a bor- és pezsgőcsaládja átfogó megújításához olyan utat választott, amelyre – tudomásuk szerint – korábban nem volt példa Magyarországon: szakmai tevékenységüket a világszerte ismert Master of Wine, James Davis támogatta és támogatja tanácsokkal, javaslatokkal ellátva a BB főborászát, Kácsor Bencét.
Mitől tízszereződhet meg egy bor ára?
Egy szűk csoport mozgatja a bor árát. Ez az elsőre rosszul hangzó kijelentés más megvilágításba kerül, ha kiderül, hogy egy-egy Master of Wine dicsérő szava képes megsokszorozni egy-egy bor árát.
A BB márka megújítását bemutató eseményen megszólalók kiemelték, hogy egy márka megújítása során mindenkor számolni kell a hagyománnyal, hiszen a múlt viszonyítási alap, viszont tudni kell elrugaszkodni tőle, mert ez az innováció első mozzanata. Müller Kornél ügyvezető elmondta: a BB bor- és pezsgőcsalád megújításával azt vállalták, hogy minden tekintetben emelik a tétet, fogyasztóiknak pedig valami
kívánnak adni.
A teljes termékcsaládot a legújabb hazai és nemzetközi trendekre hangoljuk
– tette hozzá.
„A BB márka megújítását a holisztikus gondolkodásmód jellemzi, valamint az, hogy mindenből a maximumot akarjuk kihozni. A kezdetektől egy átfogó folyamatban gondolkodtunk, melynek a végeredménye, hogy a fogyasztók egy teljesen új, kiemelkedő minőségű bor- és pezsgőcsaládot kapnak” – mondta el Terleth Gabriella, a cég PR-menedzsere, hozzátéve, hogy James Davis a tudása legjavával támogatja a BB-t abban a folyamatban, amelynek során az első szőlőszemtől az utolsó csepp borig mindenre figyelnek. Ugyanakkor tisztában vannak azzal is, hogy ilyen nagy lélegzetvételű feladat nem csak egy ember szakértelmén és erőbefektetésén múlik.
Kácsor Bence, a BB pincészet főborásza a James Davisszel kialakított szakmai együttműködésről elmondta, hogy az elmúlt időszakban több száz bort kóstoltak végig közösen. Ebben nem csak a BB portfóliója, hanem a borvidék és Magyarország különböző borai is benne voltak.
Mindezek alapján immár pontosan tudjuk, melyek az erősségeink, miben fejlődhetünk, és miként használhatjuk ki a bennünk rejlő potenciált.
Az együttműködés során sok szó esett arról is, hogyan változnak ma a borfogyasztási szokások világszerte, és hogyan lehet ehhez alkalmazkodni anélkül, hogy feladnák az értékeiket. „Ez a közös munka számunkra is tanulási folyamat volt. Nem kaptunk kész recepteket, nem vettük át egy az egyben más országok jó gyakorlatait, hanem lépésről lépésre haladunk a fejlődés útján. James Davis tudása, tapasztalata és nyitottsága iránytűként segít minket abban, hogy ne veszítsük szem elől a legfontosabb célt: a BB borok és pezsgők folyamatos minőségi fejlődését” – emelte ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.