Bár megindult az ügyvédségi törvény felülvizsgálatát célzó műhelymunka, a tilalom teljes felszabadítását ez idő tájt nem szorgalmazzák az érintettek - summázható Bánáti János, a Budapesti Ügyvédi Kamara elnökének véleménye azon hír kapcsán, hogy cseh kollégáik nemsokára szabadon reklámozhatják magukat.
A Budapesti Ügyvédi Kamara elnöke lapunknak kifejtette: nem mindegy, hol, mit értenek reklám alatt, és a tilalom feloldása nem feltétlenül jelent megkötések nélküli szabadságot.
Mint mondta, az unióban nincs kötelező érvényű szabályozás az ügyvédségi reklámra. Változó előírások érvényesülnek a tagállamokban. A szomszédos Ausztriában például még azt is szigorúan megszabják, hogy milyen táblán tüntethető fel az ügyvéd, illetve irodája. Az angolszász országokban viszont megengedőbbek a rendelkezések. A korábbi évtizedekhez képest nálunk is enyhült a tilalom, amennyiben a hirdetés a tájékoztatást szolgálja. Az idevágó rendelkezéseket a szakma magatartási-etikai szabályzata rögzíti. Így informál, tehát feltüntethető az ügyvéd, illetve az iroda neve, címe, tevékenységi köre. Szerepelhet a telefonkönyvben, a szaknévsorokban. A magyar ügyvédnek honlapja is lehet, feltéve, hogy megfelel az etikai kódex előírásainak.
A hatályos törvény értelmezése szerint a csatlakozást követően a reklámot megengedő tagországok ügyvédjei bárhol az unióban, így Magyarországon is hirdethetnek. A reklámot tiltó államok ügyvédjei - köztük a magyarok - viszont sehol sem. Az elnök utalt arra: nálunk - jóllehet már fellelhető az a nézet is, amely a szakmát a piacgazdasághoz köti - változatlanul a hagyományos szemlélet uralkodik, ami az igazságszolgáltatást helyezi a tevékenység középpontjába. A köznapi értelemben vett reklámozás aligha egyeztethető össze a pálya méltóságával. Az ügyvéd legjobb reklámja kétségkívül a minőségi munka. Mindazonáltal a hazai ügyvédség nem kerülhet lépéshátrányba uniós kollégáival szemben. Mivel pedig a jelenlegi szabályokat sem kőbe vésték, így elképzelhető további elmozdulás a szabadabb reklám felé. (MKK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.