A tervezett ütemben halad Magyarország egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása, a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat építése: a kivitelezési munkák előrehaladását már a környéken közlekedők is jól láthatják – közölte szombaton az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A Mohács környéki területek közvetlen bekötésével az ország 2x2 sávos közúthálózatába, valamint egy új dunai átjárhatóság biztosításával merőben más, minden tekintetben új korszak kezdődik a térség közlekedésében és életében – emlékeztetett a tárca közleménye.
A beruházás I. szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 kilométer hosszban 2x2 sávos főút épül Újmohácsig. Idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 kilométeren zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.
A beruházás II. szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építése is a tervezett ütemben zajlik az ÉKM tájékoztatása szerint. Júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése, és zajlik a három részből álló híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése. A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemeinek szerelése, valamint az árvízvédelmi töltés megerősítése a bal parton, illetve a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, a mederpillér elemei.
Gőzerővel – és a közlekedők számára már jól láthatóan – zajlanak a munkálatok a mohácsi oldalon, a beruházás III. szakaszán is, ahol a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 km hosszban épül 2x2 sávos országos közút az M6 autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közműkiváltási munkákkal folytatódik. Az 56-57. sz. főutak csomópontja és az M6 autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2x2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70 százalékos készültségi szintet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.