A jövő bolthálózata csak pár napig áll nyitva
A hagyományos kiskereskedelemben egyre nagyobb kihívást jelent a vevők megszólítása, különösen a digitális korban, amikor a vásárlók zöme online keres és rendel – írta az Origo. A pop-up boltok, vagyis az időszakos, rövid távra nyíló üzletek erre kínálnak izgalmas megoldást: egyfajta fizikai „élménylaborként” működnek, ahol a márkák közvetlen kapcsolatba léphetnek a fogyasztókkal.

A modell lényege egyszerű: egy népszerű, forgalmas helyszínen pár napra vagy hétre nyitnak egy boltformátumú kiállítóteret, ahol a vásárlók megtapinthatják a terméket, kipróbálhatják, vagy egy exkluzív ajánlat részesévé válhatnak. Nincs hosszú távú bérleti szerződés, sem állandó személyzet – a cél a gyors, koncentrált márkaépítés, eladás és adatgyűjtés.
A pop-up boltok gazdasági modellje: siker a rövid távban
Idén májusban a gyors divatóriás Shein is belépett ebbe a versenybe Ausztráliában. Sydney Parramatta városrészében, a történelmi Town Hall épületében négy napra nyitották meg a „Café Shein” névre keresztelt pop-up boltjukat. A 4 nap alatt a látogatók a Shein 11 almárkájának őszi–téli kollekcióját próbálhatták fel, vásárolhattak belőle helyben – mindezt ingyenes kávéval, stílustanácsadással és közösségi médiára szabott fotóhelyszínekkel megfűszerezve.
A teljes cikket ide kattintva olvashatja el.


