Heti hétre tervezik növelni a Kína és Magyarország közötti repülőjáratok számát, a célállomások száma ötre emelkedne - jelentette be Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter kínai útjáról tartott tájékoztatóján. Hozzátette: a részleteket a Malév és kínai partnere közösen dolgozza ki. E partnerét nem nevezte meg, csak annyit árult el, hogy a magyar nemzeti légitársaságnak két, szerkezetátalakítás előtt álló potenciális társa van.
A kormányfő kínai látogatása alatt Pekingben aláírták a megállapodást, amellyel hazánk megkapta a kínai turisták számára jóváhagyott célország státusát, közölte Pál Béla, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) turisztikáért felelős politikai államtitkára. A kínai turisztikai hivatal szerint az év végétől, jövő év elejétől már várhatók a szervezett kínai csoportok érkezése. A legnagyobb érdeklődés Budapest és a Balaton iránt van.
A státus elnyerése nagy lehetőségeket rejt magában, hiszen a prognózisok szerint 2020-ra Kína lesz a legnagyobb kiutaztató ország, évi százmillió turistával. A kínai turisták Európát jellemzően 10-15 napos utazásokra keresik fel, minimum négy-öt országba látogatnak el, s átlagosan háromezer dollárt költenek. Mivel Magyarország elsőként kapta meg a státust a régióban, versenyelőnyhöz juthatnak a magyarországi utazási irodák - szögezte le Pál Béla.
Bár hosszú távon jó üzleti lehetőség a kínai turisták fogadása, az éves szinten több millió forintos befektetést igényel a hazai utazási irodáktól. Így a cégek többsége óvatos lépésekkel kíván betörni a piacra. Egyesek szerint túl nagy és lassan megtérülő befektetés a kínaiak fogadása; van olyan cég, amely az információk beszerzését követően lemondott erről a lehetőségről.
A Quaestor Utazási Iroda már hónapokkal ezelőtt megkezdte a felkészülést, s már van szerződésük kínai kiutaztatóval, közölte lapunkkal Vékony János, az iroda illetékese. Kiépítettek egy kínai referatúrát, ahol kínai anyanyelvű alkalmazott is dolgozik, közel tíz, kínai nyelven beszélő asszisztenssel vették fel a kapcsolatot, s elkezdték szervezni a 24 órás kínai nyelvű ügyeletet. Eddig már több millió forintot fektettek a feltételek biztosításába, de a megtérülést nem szabad rövid távra tervezni, hiszen a kínaiak kevés pénzért magas szintű szolgáltatást várnak. Ráadásul bizalmatlanok, főként a még ismeretlen partnerrel szemben, így előre nem fizetnek, s utólag is meglehetősen hosszú átfutási idővel. Így akár
2-3 csoport utazását is előre kell finanszírozni egy magyar cégnek.
Az OTP Travel is megkezdte a felkészülést, s mint Molnár Judit igazgató mondta, ők is óvatosan kezelik e lehetőséget. A világhálózattal rendelkező Lufthansa City Centerre - amelynek tagjai - építenek, s első lépésben e hálózat kínai irodájával veszik fel a kapcsolatot. Fontolgatják kínai anyanyelvű alkalmazott felvételét is. (LI-MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.