Szeptember 30-án lejár a türelmi idő az EU-ban bejegyzett autókereskedések és az autógyárak közti szerződések hozzáigazítására a tavaly ősszel életbe lépett új autókereskedelmi rendelethez. A napokban is rohamtempóban zajlik a szerződések újrafogalmazása, új kontraktusok megkötése. Az eddig átmeneti mentességet élvező dílerek közül uniószerte több tízezren október 1-jétől szembesülnek majd a verseny erősítését célzó további lehetőségekkel, de egyúttal új versenytársakat is támasztó reformmal.
Az Európai Bizottság által tavaly júliusban elfogadott új autókereskedelmi rendelet elvileg már tavaly október 1-jétől életbe lépett, de csupán az azt követően megkötött disztribútori szerződésekre. A régi dílerek egyéves türelmi időt kaptak az adaptációra, a gyártók pedig a meglévő szerződések újrafogalmazására. Ennek dacára sok helyütt csak az utolsó pillanatban írják át a kontraktusokat. Heinz Havelka, az osztrák gazdasági kamara autókereskedelmi ügyek legfőbb vezetője például úgy becsüli, hogy egy héttel a határidő lejárta előtt még az új szerződések 30 százaléka nem volt aláírva. Havelka szerint a ma működő mintegy 2500 osztrák autókereskedő közül 5 százaléknyi nem is fog új szerződést kapni. Ők a legtöbb esetben szervizszerződés megkötésére kapnak majd ajánlatot, ám akik még így sem jönnek szóba a gyártóknál, azok szerencsésebb társaik ügynökeiként/alvállalkozójaként próbálhatnak csak szerencsét.
Magyarországon 2004. május 1-től lesz hatályos az új autókereskedelmi rendszer, ám - miután az EU-bizottságtól fél év türelmi időt kaptunk - csupán november elejétől lép működésbe. A márkaképviseletek és a gyárak folyamatosan tárgyalnak a rendszer magyarországi alkalmazásáról, többek között a kereskedői hálózatfejlesztésről, a szerződéses kereskedők helyzetéről, a piaci és a marketingpolitikáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.