BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb botrány a német utakon?

Kritikus próbajárat kezdődik ma a teherautók úthasználati díjának beszedésére kidolgozott német rendszerben. A fuvarozóvállalatok körében ugyanakkor terjed a szkepszis az iránt, hogy tartható lesz-e az üzemszerű használatra kitűzött november 2-i, új kezdési időpont.

Az eredetileg szeptember elsejére átadni kívánt rendszer próbaüzemébe 500 fuvarozócéget vonnak be, ezek tíz-tíz járművet bocsátanak a tesztek rendelkezésére. A közlekedési miniszter, Manfred Stolpe kijelentette, hogy a próbák hosszát és a tényleges használatbavétel időpontját csak október elején lehet meghatározni. A csúszások és a fennakadások miatt a politikus már súlyos bírálatok céltáblájává vált, az ellenzék pedig a menesztését követeli. Az államkaszszának minden hónap késés 160 millió eurós kiesést jelent.

A hibák egy része a kamionok fedélzeti egységében van. Ezekből az egységekből eddig 310 ezret gyártottak le és 175 ezret szereltek fel, ez utóbbiból egy 20 ezres sorozatot kell visszahívni, hogy kicseréljék benne a szoftvert. Az egyik hiba az volt, hogy a készülék díjmentes utat jelzett valójában útadóval terhelt szakaszokon, emellett időnként nem reagált az adatok beadására, nem kapcsolódott le automatikusan, illetve ugyanarra az útra eltérő összeget számolt fel. A javított szoftverrel egyébként a készülékek normálisan működnek. A FAZ úgy tudja, hogy nemcsak a fedélzeti egységekkel, hanem a rendszer egyéb elemeivel is bajok vannak.

A műszaki hibák miatt egyre többen beszélnek egy jövő év eleji üzemkezdetről, az óvatosabbak szerint azonban húsvét lenne az az időpont, amikor nagy biztonsággal át lehetne térni a kamionok autópálya-használati díjának elektronikus elszámolására. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.