BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Útépítésre megy a privatizációs bevétel

Külön fejlesztési alapba gyűjtené jövőre a kormány a privatizációból befolyó költségvetési bevételeket - derül ki a 2004-es költségvetés tervezetéből. Az úgynevezett infrastruktúra-fejlesztési tőkealapszámlára az ÁPV Rt. által a központi költségvetésbe befizetett privatizációs bevételek érkeznének. Ezt a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére fordítaná a kormány úgy, hogy amíg az alap nem fizetőképes, addig a központi költségvetés hitelezi meg a kiadásait.

Az alkalmazott technikával a kormány gyakorlatilag finanszírozási tétellé alakítja a privatizációs bevételeket. Ennek előnye az, hogy az év végi hiányban már nem jelennek meg a közlekedési infrastruktúrára a központi büdzséből fordított kifizetések, vagyis csökken a hiány.

Újdonság az is a jövő évi költségvetési tervben, hogy az tartalmazza a következő három évre szóló büdzsé keretprogramját is. Az irányelvek azonban a korábban beharangozottnál jóval szerényebbre sikerültek: mindössze a kormányzati szektor éves hiányára fogalmaz meg felső limitet a tervezet, de fejezetekre bontott számokat nem tartalmaz. A 2006-ig szóló keretprogram három központi célt határoz meg: a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztését, a budapesti 4-es metró első szakaszának építését, valamint a Vásárhelyi-tervet. Ezeken túl a tárcák is vállaltak elkötelezettséget különféle fejlesztésekre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.