Két évvel ezelőtt, 280 millió forintért került az ÁPV Rt.-től a székesfehérvári, valamint az abai önkormányzat tulajdonába - fele-fele arányban - a börgöndi repülőtér. A füves, egykor elsősorban helikopterek által használt légikikötő vételáránál figyelembe vették, hogy a mintegy 300 hektáron elhelyezkedő létesítmény területén jelentős mértékű környezeti kárt is el kell a tulajdonosoknak hárítani, az adásvételi szerződésben kikötöttek szerint 2005-ig.Tóth Ferenc, a börgöndi repülőteret fejlesztő Székesfehérvári Regionális Vállalkozásfejlesztő Alapítvány igazgatója elmondta, hogy a város önkormányzata már egy négy évvel ezelőtt elkészített hasznosítási tervében lefektette a reptérfejlesztési elképzeléseit. Ehhez kellett megfelelő szakmai befektetőt találni a vállalkozásfejlesztő alapítványnak, amely egy angol, egyebek között regionális reptérfejlesztő üzletággal is rendelkező befektetőcsoportot, a Wiggins Groupot nyerte meg partnernek a tervezett projekthez.
A Wiggins több ütemben tervezi a börgöndi létesítmény fejlesztését. Az első beruházási ütemben a tervek szerint megépül egy 2800 méter hosszú beton kifutópálya, valamint a fogadó alaplétesítmények, amelyek a reptér üzemeltetéséhez elengedhetetlenek. A tervezett létesítmény méreteit szemlélteti, hogy Börgöndön a beruházást követően akár tengerentúli járatok is leszállhatnak.
Ezt a beruházást követi majd egy a cargotevékenységhez kapcsolódó raktárbázis létesítése a második ütemben. A harmadik ütem pedig egy jelentős utasforgalomra méretezett terminál és beléptetőrendszer létrehozását célozza. A teljes projekt megvalósulásának időtartama mintegy 10-15 év.
Tóth Ferenc szerint várhatóan ez év őszén létrejön a beruházó és a tulajdonosok között a kivitelezési szerződés. A beruházás pedig várhatóan legkorábban 2005-ben kezdődhet.
A befektető által készített tanulmány 250 millió dolláros beruházási költséggel számol a három ütemre. Ez az összeg a tervek szerint több forrásból tevődhet össze: saját tőkétől, hitelből, valamint pályázati pénzekből. A Wiggins megítélése szerint a Fe-jér megyei reptér fontos szerepet tölthet majd be a regionális légi forgalomban, amely a nemzetközi repülőterek zsúfoltsága és drágasága miatt jelentős forgalomfelfutás előtt áll.
A repülőtér tulajdonjogát a két önkormányzat megtartja, a befektető a létesítményt úgy bérli. Az igazgató hangsúlyozta, hogy a fejlesztés és a későbbi üzemeltetés során mind a tulajdonosok, mind pedig az angol befektető nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, s az ezt szolgáló lépésekről az érintett lakossággal is folyamatosan egyeztetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.