Huszonkilenc projektcsomagot tartalmaz a transzeurópai közúti hálózat irányelvtervezete, amelyet az EU Közlekedési Miniszterek Tanácsa luxembourgi ülésén fogadtak el. Ezek 2020-ig valósulnának meg, de 2010-ben felülvizsgálják őket. Azokat a projekteket, amelyek megvalósítását addig nem kezdték meg, vélhetően kiveszik az európai fontosságú programok köréből, és elveszítik a jogot az uniós forrásra - tudtuk meg Kazatsay Zoltántól, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium EU-integrációs és nemzetközi helyettes államtitkárától, az ülésen részt vevő magyar küldöttség vezetőjétől.
Magyarországot a 4-es és az 5-ös közlekedési folyosó elemei kapcsán négy projekt is érinti. Ezek a Budapest és Szlovénia közötti vasútvonal, a Budapest és Románia közötti autópálya, a Budapest és Bécs közötti vasútvonal (nem a hegyeshalmi, hanem amelyekről most kezdtek egyeztetni a régiók), valamint a Duna teljes hazai szakasza. Ezek pontos költségét még nem lehet tudni, de az összes projekt kiválasztásnál az volt az elv, hogy 500 millió eurónál nagyobbak legyenek. A magyarországi projekteknél a kohéziós alap lesz a forrás.
Nem fogadták el az euromatricáról készült előterjesztést. Bár konkrét számokról nem volt szó, csak az egységes kiszámítási módról. Meghatároznák, hogy ehhez mely költségeket kell figyelembe venni, de ezek mértékét már a tagországok eltérően állapíthatnák meg. A legtöbb tagállam bírálta az uniformizálást, az előterjesztést átdolgozásra visszaadták a bizottságnak.
Az ülésen több más témát is megvitattak. A tengeri hajók és kikötők biztonságának növelésével, a tengerhajók okozta környezeti szennyeződésekkel kapcsolatos büntetőeljárásokkal foglalkozó tengerhajózási csomag Magyarországot a csepeli kikötő tengeri jogosítványa miatt érinti. A jogszabálytervezet szerinti biztonsági előírásokat, európa parlamenti elfogadását követően, be kell majd építeni a magyar jogszabályba is. A légi közlekedésről szólva a helyettes államtitkár elmondta, hogy a résztvevők elfogadták a nem tisztességes árversenyről készülő új jogszabály elveit. Eszerint szankcionálnák a költségeket nem fedő tarifák alkamazását. A biztosítási kérdések kapcsán pedig deklarálták, hogy minden utast egyformán megilleti a biztosítás, függetlenül a jegy milyenségétől, így akkor is, ha éppen törzsutasként nem fizető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.