Az iparilag fejlett városaink közé tartozik az ország északnyugati részén, az osztrák és a szlovák határ közvetlen közelében, a Budapest-Bécs nemzetközi vasútvonal, valamint az M1-es autópálya mentén fekvő Mosonmagyaróvár. A városban a rendszerváltást követően sok külföldi és hazai vállalkozás telepedett le. 1993-1997-ben a gazdasági társaságok jegyzett tőkéje 73,5, a külföldiek által jegyzett tőke 171,5 százalékkal nőtt.
A mintegy 30 ezres lélekszámú városban 3100 vállalkozás tevékenykedik a CRA Rating Agency felmérése szerint. Egyaránt jelen van a gép-, és a fémipar (Kühne Rt., Mofém Rt., Vogel-Noot), a vegyipari műanyag-feldolgozó ipar (Motim Rt., Lajta Haas Kft.) és az élelmiszeripar (Óvártej Rt.). A hagyományos iparágak mellé újak érkeztek; így termelni kezdett a fafeldolgozó Ligna Trading Kft. A szelektív ipartelepítésre törekvő önkormányzat elsősorban a kereskedelmi és logisztikai tevékenységek, a beszállítói háttéripar megerősödését igyekszik elősegíteni. Ezt a kedvező közlekedés-földrajzi helyzet is indokolja. Az M1-es autópálya, a 86-os főút és a vasúti főútvonal által határolt területen alakít ki a város egy üzleti-logisztikai ipari parkot.
Mosonmagyaróvár térségében van az ország legforgalmasabb határátkelője, Hegyeshalom, s Rajka is. E két határátkelőhöz vezető forgalom a város területén találkozik. Az M1-es autópálya, s az M15-ös autóút közvetlen kapcsolatot biztosít a városnak Győr, Budapest, Bécs és Pozsony felé.
A város idegenforgalmi vonz-erejét a minősített, 75 Celsius-fokos gyógyvizű fürdő biztosítja, amelynek évente 250-280 ezer vendége van. A másik a vízparti üdülési és a vízi túrázási lehetőség, a Szigetköz és a Hanság vízi világa. A várost átszeli a Mosoni-Duna és a Lajta. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.