A dél-koreai Samsung bejelentette, 2010-re át akarja venni a finn Nokia első helyét a mobiltelefonok világpiacán. Idén a Samsung 2,5 millió darabbal teljesíti túl az várakozásokat, 2010-re pedig 25 milliárd dollár nyereséget tervez mobiltelefonok gyártásából- mondta Lee Kunchee, a Samsung elnöke. A Nokia a jövőben kemény verseny elé néz. Üzleti kimutatásai szerint eladásai csökkennek, 2003 első 9 hónapjában nyeresége 12 százalékkal esett. A piaci részesedésének alakulása sem ad okot örömre, a 2002-ben még 35,1 százalékot magáénak tudó világcég 2003 októberéig 33,8 százalékra esett, mialatt a Samsung 9,8 százalékról 11,2 százalékra tudta feltornászni magát. A Nokia gyengébb piaci szereplésének oka a gazdaság törvényeivel magyarázható: ilyen hatalommal bíró cégek gyakran lejtmenetre kényszerülnek - mondta a Strategy Analytics munkatársa. Jelentősebb veszély azonban, hogy a harmadik generációs telefonok kulcspiacának tartott Nagy-Britanniában a Nokia már mérföldekkel lemaradt. A Nokia számára a legnagyobb gondot egyik vásárlója, a Vodafone jelenti, aki szerint a Nokia túl nagy befolyással rendelkezik. Ha a Vodafone szorosabb kapcsolatokat épít ki a Samsunggal, ez ellensúlyozhatja a Nokia hatalmát és a Vodafone jelentősebb alkupozíciót szerez. A Nokia azonban kész szembenézni a kihívással, és legközelebbi célként a 40 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki. (The Independent)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.