BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magánsztrádák Németországban

A német építőipari szervezetek és szövetségek arra számítanak, hogy jövőre beindulnak a részben a magántőke részvételével (PPP - public private partnership) finanszírozott első autópálya-építési projektek. Annak ellenére is, hogy a magántőke részvételének fedezetéül szánt kamion-autópályadíj körül egyelőre káosz uralkodik a Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint Németországban. A szerződésminták 2004 tavaszára készülhetnek el úgy, hogy rövidesen ki is írhatják a versenytárgyalásokat az első autópálya-szakaszokra.

A Kurt Bodewig volt szövetségi közlekedési miniszter által felállított 12-es listából egyelőre három szakaszt választottak ki: az A1-es Bréma melletti, az A5-ös Offenburg melletti és az A8-as Augsburg környéki szakaszának építésére. Az építési vállalkozók mellett számítanak a bankok és más intézményi befektetők részvételére is, a nagy-britanniai és ausztráliai kedvező tapasztalatok alapján.

A forgalom ezeken a pályaszakaszokon 2007 vége előtt aligha indulhat meg - vélik a szervezők -, mert a szövetségi minisztériumokon kívül a megfelelő tartományi hatóságokat is meg kell győzni a PPP-modellek előnyeiről. Ráadásul nemcsak az úgynevezett A modellekéről (autópálya-szakaszok), hanem az F modellekéről is, ide tartozik 1994 óta a hidak, alagutak, felüljárók magánfinanszírozású építése. Míg az A modelleken csak a teherautókkal, addig az F modelleken a személyautókkal is úthasználati díjat fizettetnek. Az A modelleknél ezzel szemben a szövetségi kormányzat fizet a személyautók után az építtetőnek. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.