Hátrányosnak érzik a fogyasztók a szeptembertől élő jótállási szabályokat, illetve a minőségi kifogással kapcsolatos új rendelkezéseket, tapasztalják a szakemberek a különböző tájékoztató fórumokon. Kétségtelen, hogy az új szabályok bizonyos tekintetben úgymond magukra hagyják a vásárlókat, ám ez az ő érdeküket is szolgálja, különös tekintettel arra, hogy a nálunk jótállásként ismert intézmény az unió jogrendszeréből hiányzik - közölte lapunkkal Baranovszky György, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület jogi szakértője, a budapesti békéltető testület elnöke. Mint mondta, a változások bizonyos tudatosságra, elvárható fogyasztói magatartásra ösztönzik az érintetteket.
A jogszabály alapján kötelező jótállás, ami korábban 12 vagy 24 hónap volt, most egységesen tizenkettőre csökkent. Egyúttal szűkebb lett a kötelező jótállás alá eső termékek köre, így például a bútorokra már nem érvényesül. Egyébként pedig csak a tízezer forintnál drágább termékekre vonatkozik a jogszabály szerint.
Mostantól a fogyasztó kérhet szakértői véleményt, ám az gyártót, eladót már nem köti. Ezzel az intézkedéssel - tekintettel a piaci viszonyokra - a jogalkotó azt kívánja elérni, hogy a fogyasztó és a gyártó, kereskedő közti vitában az állam lehetőleg ne vegyen részt, mert nem rá tartozik annak elsimí-tása, mondta Baranovszky György. A panaszos az e célra hivatott békéltető fórumhoz fordulhat, amennyiben pedig szükséges, bírósági utat vehet igénybe. (MKK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.