Az áruvásárlási kártya némi biztonságot nyújthat a hitelező banknak, hiszen itt nem csupán egyszer veszi igénybe a szolgáltatást az ügyfél, hanem folyamatosan törleszt. Ráadásul itt nem csak áruvásárlásról van szó, hiszen például a Cetelem plasztiklapját előszeretettel használja a tulajdonos készpénzfelvételre is, s ettől még az ezzel járó költség sem riasztja el. Bár a kártyahasználat egyelőre még gyerekcipőben jár Magyarországon, tény, hogy egyre nagyobb súllyal szerepel az áruhitelkártyán keresztül lebonyolított vásárlás. A Cetelem két éve indította útjára Aurakártyáját, amiből jelenleg több mint 280 ezer van a piacon, s mint Lendvai János, a Magyar Cetelem Bank vezérigazgatója rámutatott: havonta 10 ezres kibocsátással számolnak. A hitelkártyával kapcsolatban azonban visszatartóerőt jelenthet, s az ügyfélben bizonytalanságot szülhet, hogy itt nem konkrét futamidőről van szó - magyarázta Lendvai János, hozzátéve: ezt áthidalandó, nagy sikerrel vezették be november elején gyorshitel-konstrukciójukat, ami azt jelenti, hogy klasszikus, azaz fix, 15-20 hónapos futamidejű hitelt vehet fel az ügyfél a hitelkártyájával, természetesen hitelbírálat nélkül. A BB ez év nyáron dobta piacra plasztiklapját, amit a régi ügyfelek már megkaptak, jelenleg az újonnan hitelt felvevők közül "válogatják ki" a jobbakat.
A Credigen a Bricostore-kártya piacra dobását követően jelenleg a Corával készül hasonló akcióra, jövőre pedig egy általános áruvásárlási kártyát dobnának piacra - mondta Bíró Gyula, a Credigen vezérigazgatója. A Beneficial jövőre hitelkártya-kibocsátásban gondolkodik, ami némileg eltérne a piacon fellelhető konstrukcióktól - mondja Székely Gábor értékesítési igazgató.
Az OTP a jelek szerint több ponton is próbálja átrendezni a hazai áruhitelpiacot. A bank múlt év novembere óta kínálja áruvásárlási és gyorskölcsöntermékét ügyfeleinek, amelyből jelenleg három konstrukció vehető igénybe a szerződött kereskedő partnereknél. (A három kontstrukcióból kettőhöz állami támogatás is kapcsolódik.) Az OTP - annak ellenére, hogy viszonylag új szereplőnek számít a piacon - közel kétmilliárdos áruhitel-állományt halmozott fel nem egészen egy év alatt, úgy, hogy az utolsó három-négy hónapban érezhetően gyorsultak a kihelyezések. A legnagyobb hazai bank 800 kereskedővel működik együtt, az üzletek száma 1200 körülire tehető. Figyelembe véve, hogy az ügyfeleket nem elsősorban a teljes hiteldíjmutató érdekli az áruhitel-konstrukciók kiválasztásakor, internetes honlapján áruhitel-kalkulátort üzemeltet az OTP.
Október közepétől MasterCard és Visa típusú klasszikus hitelkártyáit is kínálja a legnagyobb hazai bank, amitől kártyapiaci részesedésének további bővülését várja. Az eddigi tapasztalatok szerint intenzív az érdeklődés a "túlköltekezésre" is alkalmas kártyák iránt. Alapvető követelmény viszont, hogy a kártyabirtokosnak legalább három hónapos bankszámlamúltja legyen, rendszeres, igazolt havi jövedelme - ami szintén minimum három hónapja fennálló munkaviszonyból származik - pedig érje el a havi nettó 60 ezer forintot.
A Postabank ezer kereskedővel működik együtt, ötszáz partner pedig a Sulinet-termékek forgalmazásánál dolgozik a hitelintézettel. A Postabank kamatmentes, kezelésiköltség-mentes, illetve kezelési költséges konstrukciókkal is igyekszik megnyerni az ügyfelek kegyeit. Ezeknek az engedményeknek ugyanakkor máshol - legalábbis részben - "megfizettetik az árát": példának okáért a kamatmentes konstrukciónál az ügyfélnek egyszeri, kamatnak is beillő kezelési költséget kell megfizetnie, a futamidő pedig nem haladhatja meg a tizenkét hónapot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.