A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) egy tanulmánya szerint az álláskeresők csupán 1 százaléka talál állást az interneten keresztül - mondta Pintér Zsolt fejvadász, a "Hogyan csináljunk karriert? - Az álláskeresés enciklopédiája" című könyv szerzője.
Pintér Zsolt elmondta: a tanulmány szerint az állást keresők 40 százaléka személyes kapcsolatokon keresztül talál állást, 30 százalékuk a szülők, ismerősök, barátok és rokonok segítségével, 4 százalékuk a munkaügyi központokon keresztül, 15 százalékuk pedig közvetlen megkereséssel.
"Mindenki előbb-utóbb rájön arra, hogy nagyon nehéz állást találni, ez szinte csak személyes kapcsolatfelvétellel képzelhető el" - mondta Pintér Zsolt. Hangsúlyozta, az állások 75-80 százalékát nem publikus úton töltik be.
Pintér Zsolt elmondta: érdekes tendencia figyelhető meg a fejvadász-cégeknél Magyarországon. Az elmúlt évtizedben a piaci igényeknél jóval több társaság foglalkozott ezzel a tevékenységgel, ezért az utóbbi években nagyon sok cég szűnt meg. Úgy vélekedett, megkezdődött a letisztulás.
A vizsgálatok szerint a cégek egy része az internetes álláskeresésre szakosodott. "Nem félek azonban attól, hogy a felső vezetők utódjait ilyen formában keresik majd" - mondta.
Hozzátette: ez a munka személyes kapcsolatokon keresztül bonyolódik. A tapasztalatok szerint egy-egy tanácsadó, ha állást változtat, rendszerint viszi magával az ügyfélkörét.
Pintér Zsolt véleménye szerint az ágazatban fúzióval az úgynevezett kutatóknál - akik a jelöltek megkeresését intézik - lehetne hatékonyságot növelni. Rámutatott, ezen üzletágak koncentrációja a világpiacon már jelenség, Magyarországon azonban még nem következett be.
Pintér Zsolt a "Hogyan csináljunk karriert? - Az álláskeresés enciklopédiája" című könyve, immár 7. bővített és aktualizált kiadása a Horton Books kiadó gondozásában jelent meg. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.