A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közlekedési kollégiuma nem tudja elfogadni a 14,5-26,8 százalékos jövő évi autópályadíj-emelést - közölte az MKIK szakkollégiuma.
Közleményében a kamara hangoztatja: az elfogadott autópályadíj-rendelet nem szolgálja a magyar gazdaság hosszú távú érdekeit. A szervezet emlékeztet arra, hogy a pénzügyi kormányzat az éves inflációs célkitűzést 5-6 százalékban jelölte meg.
A kamara állásfoglalásában kitér arra, hogy a nehéz tehergépjárművek útdíja esetében az általános forgalmi adó levonásának és visszaigényelhetőségének megszüntetése ellentétes az értéktöbblet típusú adó közgazdasági logikájával, valamint az Európai Unió gyakorlatával. Emiatt az úgynevezett D3-as kategóriában jelentkező, több mint 45 százalékos, útdíjjal kapcsolatos költségemelkedést kénytelenek lesznek a fuvarozók áthárítani.
Ott viszont, ahol a fuvarozók nem tudják az autópálya-használat díjait fuvarozási áraikban érvényesíteni, vélhetően az autópályával párhuzamos, alsóbbrendű utak terhelése tovább fog emelkedni - mutat rá a kamara szakmai kollégiuma.
A kollégium állásfoglalásában szerepel, hogy egyetértenek az M5-ös autópálya évközi bevonásával az országos, egységes matricás rendszerbe. Ugyanakkor a matrica árának jelentős megemelését elfogadhatatlannak tartják.
Az MKIK közlekedési kollégiuma egyetért a környezetvédelmi minisztérium olyan jellegű előterjesztésével, amelyek nemzetgazdasági költséghaszon-elemzés szintjén kívánják vizsgálni az alkalmazható autópályadíjak mértékének megállapítását. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.