Az EU közlekedési minisztereinek jövő heti találkozóján szeretnénk, ha döntés születne a kérdésben - mondta az olasz el-
nökség szóvivője a Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint. Németország azonban a hét végi kamionstopról szóló tervezettel szemben álló kisebbséget kíván megszervezni. Eddig Ausztria és Franciaország állt a németek oldalán. Berlin attól fél, hogy egy EU-szabályozás hosszú távon veszélyeztetné korlátozásait.
Magyarországon 1996-ban lépett hatályba a nehéz-tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló kormányrendelet - mondta lapunk érdeklődésére Kováts Endre, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium vezető főtanácsosa. Általánosságban megállapítható, hogy a hazai jogszabály fő vonalaiban igazodik a közösségi irányelvtervezethez.
A jelenlegi elképzelések értelmében azok az országok, ahol 2000. november 1-jén volt hatályos rendelet a hét végi kamionstopról, azt az uniós irányelvek hatálybalépét követően is megtarthatják. Viszont a későbbi változásokra már csak az irányelvekkel összhangban lenne lehetőség. Útjainak zsúfoltsága miatt Magyarország továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a hét végi közlekedési korlátozás a teljes úthálózatra terjedjen ki. Azt pedig a járműpark összetétele indokolja, hogy a jelenleg hatályos jogszabálynak megfelelően a jövőben is minden nehéz-tehergépjármű (és nem csak a "zöldek") közlekedhessen 22 órától 5 óráig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.