A nyers gyémánt várhatóan tovább drágul az élénk keresletet hozó karácsonyt követően - közölte a De Beers, a világ legnagyobb gyártója. Tavaly 10 százalékkal emelkedett a drágakő ára és az utóbbi évek kereslete szintén növekvő tendenciát mutat. Az USA-ban, a világ legnagyobb gyémántpiacán a kereslet meglehetősen erős. A kövek iránti igény 2002 utolsó negyedében 8 százalékkal növekedett és 2003-ban is hasonló tencdenciával kell számoni. A gyémánt ékszerek 80 százalékát az Egyesül Államokban adják el, egyharmaduk Hálaadás és Karácsony között talál gazdára. A De Beers a világpiacból 60 százalékot hasít, 2003 első felében 414 millió dolláros nyereséget mutatott fel, 34 százalékkal többet, mint 2002 azonos időszakában. Domináns piaci szerepe miatt a vállalat észak-amerikai kereskedelmét nemrég korlátozták - a cég szerint a tilalmat hamarosan eltörlik, bár az még nem látható, mikor. A De Beers felhagyott azzal a régi stratégiájával, hogy a kínálat ellenőrzésével támogatja a gyémánt árait a kereslet élénkítése érdekében. A piacon ugyanis új versenytársak jelentek meg, a BHP Billiton és a Rio Tinto, melyek Kanadában kezdték meg működésüket. Ezalatt a De Beers a francia luxuscikkeket gyártó LVMH-val közösen alapított vállalaton keresztül felsőkategóriás ékszermárka kíván lenni. (Financial Times)