A nyers gyémánt várhatóan tovább drágul az élénk keresletet hozó karácsonyt követően - közölte a De Beers, a világ legnagyobb gyártója. Tavaly 10 százalékkal emelkedett a drágakő ára és az utóbbi évek kereslete szintén növekvő tendenciát mutat. Az USA-ban, a világ legnagyobb gyémántpiacán a kereslet meglehetősen erős. A kövek iránti igény 2002 utolsó negyedében 8 százalékkal növekedett és 2003-ban is hasonló tencdenciával kell számoni. A gyémánt ékszerek 80 százalékát az Egyesül Államokban adják el, egyharmaduk Hálaadás és Karácsony között talál gazdára. A De Beers a világpiacból 60 százalékot hasít, 2003 első felében 414 millió dolláros nyereséget mutatott fel, 34 százalékkal többet, mint 2002 azonos időszakában. Domináns piaci szerepe miatt a vállalat észak-amerikai kereskedelmét nemrég korlátozták - a cég szerint a tilalmat hamarosan eltörlik, bár az még nem látható, mikor. A De Beers felhagyott azzal a régi stratégiájával, hogy a kínálat ellenőrzésével támogatja a gyémánt árait a kereslet élénkítése érdekében. A piacon ugyanis új versenytársak jelentek meg, a BHP Billiton és a Rio Tinto, melyek Kanadában kezdték meg működésüket. Ezalatt a De Beers a francia luxuscikkeket gyártó LVMH-val közösen alapított vállalaton keresztül felsőkategóriás ékszermárka kíván lenni. (Financial Times)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.