BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

GM Hungary - sikeres multibrand stratégia

Sikeresnek bizonyult a General Motors több márkát átfogó, úgynevezett multibrand stratégiája a délkelet-európai régióban és Magyarországon is.

A GM Hungary 2003-ban 40.423 gépkocsit értékesített Magyarországon, megőrizve összesített, 17,48 százalékos piaci részesedését.

A délkelet-európai régióban az összeladások meghaladták a 64 ezer darabot, ezzel a piaci részesedés 11,76 százalékos.

Wolf Károly, a GM Hungary ügyvezető igazgatója tájékoztatása szerint a stratégia eredményességét támasztja alá, hogy az eladások töretlenül bővültek, noha 2003-ban már nem volt jelen a palettán a korábbi sikermodell, az Astra Classic. Következő generációja a tavasszal érkezik, ettől és az új Astrától a márka további erősödését várja a cég.

Az elmúlt évben a GM Hungary 28.844 Opelt értékesített Magyarországon, míg 2002-ben 23,260 darabot. A Magyarországon legkedveltebb autók rangsorában ezzel az Opel a második, a Suzuki mögött.

Kiemelkedő évet zárt a cég másik márkája, a Daewoo is: 11.579 darab talált gazdára, ez 5,62 százalékos részesedést biztosít a piacon és 7. helyezést a márkák rangsorában. A Daewoo számára 2002 volt az első teljes év a GM tulajdonában és értékesítési rendszerében.

A multibrand szervezeti felépítés az idén már a GM Magyarországra telepített délkelet-európai központjának nevében is tükröződni fog: az Opel Southeast Europe helyett General Motors Central Europe néven fog működni. (MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.