Aranyat érhet a Magyar Televíziónak Vágó István - állítják a köztévénél, és ennek megfelelő fizetést is kínáltak a sztártévésnek. Ha Vágó visszatérne az MTV-be, havi négymillió forintos fizetése - amelyhez járulékok is adódhatnak - csúcsnak számítana a magyar televíziózásban. Vágó a kereskedelmi tévétől havi hárommillió forintot és egyéb jutalékot kap, külön irodája van, a műsorvezetők közül egyedüliként. A fizetését akkor is megkapja, ha - mint most, a ValóVilág miatt - szünetel a műsora. Vágó egyébként tagadta, hogy visszatérne az MTV-hez, úgy tudjuk viszont, hogy az RTL-nél gyakorlatilag lemondtak róla, mondván: nem tudják megtartani.
Ilyen kiemelkedő anyagi megbecsülést a szintén RTL-es Fábry Sándor élvez még, ő adásonként kap pénzt, a műsor nyári szüneteltetése idején nem. A TV2-nél egy sztár fizetése sem lépi túl a kétmillió forintos határt. E körül van az MTV eddigi legmagasabb gázsija, Pálffy Istváné havi 38-40 híradós szereplésért. Műsorvezető-társa, D. Tóth Kriszta másfél millió forintért dolgozik havonta 35-38 alkalommal. Az Este vezetőjének, Simon Andrásnak is ehhez közeli a fizetése. Nem alacsony a délutáni Élesben műsorvezetői honoráriuma sem, adásonként 80 ezer forint.
Éppen Pálffyék 2002-es átigazolása a közszolgálati tévéhez indított el vitát, hogy az állandóan csődközeli helyzetben lévő, csak rendszeres állami segítséggel megmentett MTV adhat-e ilyen magas fizetéseket. Pálffyék 900 ezer körüli nézőszámmal vették át a Híradót, múlt héten volt olyan nap, hogy 1,2 millióan nézték a műsort. A mutatók azonban igencsak hullámzóak. Éppen Vágó rontotta tavaly a hírműsor nézettségét 2003 legnézettebb produkciójával, a Legyen Ön is milliomos!-sal. Amióta a vetélkedőt a ValóVilágra cserélte az RTL, a köztévé Híradójának nézettsége megugrott.
Vágót a Híradó előtti sávban induló új vetélkedő házigazdájának hívja az MTV. A játék német licenc, a Mindshare nevű médiaügynökség szerezte be, amely hirdetőket is ígér a műsorhoz. Tavaly már volt kísérlet arra, hogy vetélkedővel növeljék a hétórás sáv nézettségét. A Friderikusz-féle, Vitray Tamást a képernyőre visszahozó játékok mellett éppen a Mindshare kapott lehetőséget a Prézli nevű produkcióval. Ezek nézettsége azonban messze elmaradt a várakozásoktól: a milliós költségvetésű műsorok esetenként kevesebb nézőt vonzottak, mint a korábban ugyanekkor sugárzott, adásonként mindössze 150 ezer forintba kerülő Frédi és Béni rajzfilm. A vetélkedők hamar lekerültek a képernyőről.
A kétségtelen presztízsnövekedés mellett az dönti majd el Vágó sikerét - ha visszatér a köztévébe -, hogy a műsor körül milyen hirdetési bevételt lehet generálni. Ebben az összevetésben az MTV eleve hátrányból indul, mert míg a kereskedelmi tévéknél óránként 12 perc reklám sugározható, a közszolgálatin mindössze hat perc. Ennek ellenére az MTV vezetői állítják: megéri a befektetés, Vágó bizonyosan felkelti a hirdetők érdeklődését. Ugyanakkor a műsorvezető érkezése feszültséget is kelthet. Az MTV-nél ugyanis a legnagyobb beszállítók is hiába vártak hónapokig a pénzükre, ráadásul a köztévé éppen takarékosságot hirdetett, szinte valamennyi műsora árát 20-30 százalékkal lefaragta, és megszüntette az egyik legnézettebb adását, Szenes Iván nosztalgiaműsorát, amely mindössze másfél millió forintba került.
Az RTL Klubnál a csábítás hallatára új műsort ígértek Vágónak, vélhetően hiába. A kereskedelmi tévé ugyanakkor megnehezítheti a játékmester távozását: a szerződésben ugyanis féléves felmondási idő és egy moratórium van, amely egy évig tiltja Vágó elhelyezkedését más tévéknél. Az MTV-nél ezeknek a tételeknek a beszámításával is úgy vélik: Vágót át kell csábítani.
(Népszabadság)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.