Háttértárgyalások kezdődtek kormánypárti és ellenzéki képviselők között közlekedési, illetve infrastrukturális országgyűlési állandó bizottság létrehozásáról - erősítették meg a Világgazdaság értesülését mindkét oldalon. Ez a tárcára is nyomást gyakorolhatna - fogalmazott egy neve elhallgatását kérő szocialista képviselő. Úgy vélte, hogy a terület növekvő fontossága, a várható uniós pénzek miatt nem elegendő, hogy csak albizottsági szinten foglalkozzanak a témával. Információink szerint több honatyát is megkerestek már azzal, vállalna-e munkát egy ilyen bizottságban.

Tóth Károly MSZP-s képviselő az új bizottság szükségességét egyebek között a kezdődő jelentős sztrádaépítésekkel indokolta lapunknak. Az utóbbi időben minden autópálya-építést zavarok kísértek, politikai témává váltak - fejtette ki. A bizottság ötlete akkor merült fel, amikor az M5-ös matricásításával és továbbépítésével naponta kellett foglalkozni. A közlekedési törvényt is hozzá kellene igazítani a mai magyar viszonyokhoz. Mindez indokolttá tenné egy állandó közlekedési bizottság létrejöttét, de megalakulását kérdésesnek tartja, mondván, az a bizottságok átrendeződését jelentené.

A következő évek főleg az infrastruktúráról fognak szólni, beleértve a közutak, a vasút és a hajózás témáját - mondta Fónagy János, a Fidesz gazdasági munkacsoportjának vezetője. Ehhez pedig uniós pénzekre van szükség. Ez szerinte indokolttá tenné, hogy infrastruktúra-főbizottság alakuljon, hiszen rengeteg a témája annak a gazdasági bizottságnak, melynek albizottságaként működik a közlekedési. Kilóra is sok anyagot kell megtárgyalni - fogalmazott. Hangsúlyozta, hogy ez nem a frakció álláspontja; az új bizottság ötletét hivatalosan még nem vetették ugyanis fel. Ugyanakkor elismerte, hogy egy ilyen bizottság létrejötte ellen szól az egyszerűsítésre való törekvés.

Az Orbán-kormány közlekedési minisztere szerinte örült annak, hogy megszüntették az önálló közlekedési tárcát, bár erre is, és az ellenkezőjére is van számos példa. Úgy véli, hogy legalább külön államtitkárnak kellene felügyelnie a közlekedést, ezzel visszaadva a terület államigazgatási rangját. Emlékeztetett arra is, hogy 2001-ben kidolgozták egy infrastrukturális és építési minisztérium tervét is.