BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közlekedési bizottság az Országgyűlésben

Háttértárgyalások kezdődtek kormánypárti és ellenzéki képviselők között közlekedési, illetve infrastrukturális országgyűlési állandó bizottság létrehozásáról - erősítették meg a Világgazdaság értesülését mindkét oldalon. Ez a tárcára is nyomást gyakorolhatna - fogalmazott egy neve elhallgatását kérő szocialista képviselő. Úgy vélte, hogy a terület növekvő fontossága, a várható uniós pénzek miatt nem elegendő, hogy csak albizottsági szinten foglalkozzanak a témával. Információink szerint több honatyát is megkerestek már azzal, vállalna-e munkát egy ilyen bizottságban.

Tóth Károly MSZP-s képviselő az új bizottság szükségességét egyebek között a kezdődő jelentős sztrádaépítésekkel indokolta lapunknak. Az utóbbi időben minden autópálya-építést zavarok kísértek, politikai témává váltak - fejtette ki. A bizottság ötlete akkor merült fel, amikor az M5-ös matricásításával és továbbépítésével naponta kellett foglalkozni. A közlekedési törvényt is hozzá kellene igazítani a mai magyar viszonyokhoz. Mindez indokolttá tenné egy állandó közlekedési bizottság létrejöttét, de megalakulását kérdésesnek tartja, mondván, az a bizottságok átrendeződését jelentené.

A következő évek főleg az infrastruktúráról fognak szólni, beleértve a közutak, a vasút és a hajózás témáját - mondta Fónagy János, a Fidesz gazdasági munkacsoportjának vezetője. Ehhez pedig uniós pénzekre van szükség. Ez szerinte indokolttá tenné, hogy infrastruktúra-főbizottság alakuljon, hiszen rengeteg a témája annak a gazdasági bizottságnak, melynek albizottságaként működik a közlekedési. Kilóra is sok anyagot kell megtárgyalni - fogalmazott. Hangsúlyozta, hogy ez nem a frakció álláspontja; az új bizottság ötletét hivatalosan még nem vetették ugyanis fel. Ugyanakkor elismerte, hogy egy ilyen bizottság létrejötte ellen szól az egyszerűsítésre való törekvés.

Az Orbán-kormány közlekedési minisztere szerinte örült annak, hogy megszüntették az önálló közlekedési tárcát, bár erre is, és az ellenkezőjére is van számos példa. Úgy véli, hogy legalább külön államtitkárnak kellene felügyelnie a közlekedést, ezzel visszaadva a terület államigazgatási rangját. Emlékeztetett arra is, hogy 2001-ben kidolgozták egy infrastrukturális és építési minisztérium tervét is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.