BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sikeres borsodi turisztikai kampány

Elérte célját Borsod-Abaúj-Zemplénben a tavaly júliusban indított turisztikai imázskampány, amelyet a megyei önkormányzat indított - mondta a megye közgyűlésének elnöke hétfőn sajtótájékoztatón, Miskolcon.

Gyárfás Ildikó arról számolt be, hogy a kampányhoz szükséges forrást részben a megyei területfejlesztési tanácstól pályázati úton nyerték, amelyet az önkormányzatok és idegenforgalmi vállalkozók kiegészítettek. Összesen 125 millió forint gyűlt össze, amelyből első körben országos, három hetes rádió, TV és plakát reklámkampányba kezdtek, bemutatva a megye idegenforgalmi nevezetességeit, annak legújabb lehetőségeit.

A cél az volt, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén minden eddiginél erőteljesebben jelenjen meg a bel- és külföldi turisztikai piacokon, a megye vezetésének ugyanis meggyőződése, hogy a gazdasági fejlődés legjárhatóbb útja Észak-Magyarországon az idegenforgalom komplex, minőségi fellendítése.

"Borsod-Abaúj-Zemplén az idegenforgalom számára mind a négy évszakban különleges természeti, történelmi kincseket, vadászati-horgászati lehetőségeket, termál- és gyógyfürdőket, népművészeti értékeket kínál. Ugyanakkor a Bükkben, Dél-Borsodban és a Zemplénben kiépültek a falusi vendéglátás bázisai, amelyek a családok számára lehetősé teszik a nyugodt pihenést. Egyre formálódnak a téli sportközpontok is." - hangsúlyozta az elnök.

Hozzátette: ezekre az eddig kellően ki nem használt értékekre építettek, továbbá a világhírű tokaj-hegyaljai borvidék kínálta lehetőségekre, amikor hozzáláttak a régió idegenforgalmának részletes bemutatásához.

Gyárfás Ildikó elmondta, hogy a kampányban programcsomagokban kínálták a látnivalókat, kiegészítve jelentős kulturális eseményekkel, mint például a Miskolci Nemzetközi Operafesztivál, a Zempléni Művészeti Hetek, a Diósgyőri Várjátékok.

A felkért független közvélemény-kutató intézetek és a KSH legfrissebb adatai alapján Borsod-Abaúj-Zemplén megye idegenforgalma a fővárost és a dunántúli keresett régiókat is megelőzve 10 százalékkal növekedett 2003-ban, miközben máshol némileg csökkent a turizmus.

Az idén folytatódik Borsod-Abaúj-Zemplén megye turisztikai népszerűsítése itthon és külföldön, főként pályázati úton nyert pénzekből és az egyre nagyobb számú idegenforgalmi vállalkozó támogatásával.

Már készülnek a tavaszi különleges programok, katalógusok, a szálláshelyeket és látnivalókat bemutató színes, több nyelvű kiadványok, amelyeket először a márciusi budapesti utazási kiállításon mutatnak be - mondta Gyárfás Ildikó. Jelezte, hogy az idei hosszú ünnepekre a megyében már jóelőre minden szálláshelyet lekötöttek. (MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.