BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Tavasztól matricás az M5-ös

Az állam kivásárolja az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. részvényeit - jelentette be tegnap a miniszterelnök. Az M5-ös március 12-től bekerül a matricás redszerbe. A döntést a fuvarozók és a környező települések is üdvözölték.

A fuvarozók képviselői, valamint az M5-ös sztráda mentén lévő települések polgármesterei egyaránt jó döntésnek ítélik, hogy a kormány tegnap az M5-ös autópályát kezelő AKA Rt. kivásárlása mellett döntött. Medgyessy Péter miniszterelnök sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a részvényeket az állam január 31-ig megvásárolja. Erre a Postabank privatizációjából származó bevétel ad lehetőséget - közölte.

Ezzel a döntéssel az M5-ös március 12-től bekerül a matricás rendszerbe, amelynek során áremelésre nem kerül sor. Medgyessy Péter elmondta azt is, hogy rövidesen kiírják az M5-ös Szegedig történő meghosszabbítására a pályázatot. Az autópálya-szakasz 2005. december 31-ig épül meg. A fuvarozók örülnek a döntésnek - jelentette ki lapunknak Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) főtitkára. Emlékeztetett arra, hogy a 2004. évi sztrádadíjemelést úgy tartották csak elfogadhatónak, ha az M5-ös is bekerül a rendszerbe. Ez most megtörténik, bár több mint két hónapos késéssel. Bízik abban, hogy a fuvarozók kihasználják a pálya nyújtotta lehetőséget. Ez az egyenletes haladás eredményeként nem emeli a költségeiket, de elkerülhető a lakosság terhelése, és csökkenthetők a balesetek.

Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) személyfuvarozási tanácsának elnöke is örömmel fogadta a bejelentést. A matricás rendszerrel elérhető, hogy használni lehessen az M5-öst - fogalmazott lapunknak. Reméli, hogy az új szerződés nem lesz titkos. Szeretné azonban látni a vételárat és az M5-össel kapcsolatos teljes eddigi költségeket, beleértve az üzemeltetési hozzájárulást. A NiT-Hungary már évek óta szorgalmazta az M5-ösnek a matricás rendszerbe kerülését - mondta Domokos István, az érdekvédelmi szervezet elnöke, aki szerint így a sztráda használható lesz.

Örülünk, hogy elfogadták szakmai álláspontunkat, és a kivásárlás mellett döntöttek - mondta érdeklődésünkre Fónagy János, a Fidesz gazdasági munkacsoportjának vezetője. Kedvezőnek tartják azt is, hogy korrigálták az 1995-ben és 1997-ben elkövetett hibákat, ami miatt Európa legdrágább sztrádája lett az M5-ös. Bíznak abban, hogy a pálya továbbépítése az idén megkezdődik, s a ciklus végéig befejeződik. Hozzátette: nem mindegy azonban, hogy mindez mibe kerül a magyar adófizetőknek, és ki kap lehetőséget az építésre. (GA-MK)

Az állam kivásárolja az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. részvényeit - jelentette be tegnap a miniszterelnök. Az M5-ös március 12-től bekerül a matricás redszerbe. A döntést a fuvarozók és a környező települések is üdvözölték.

Munkatársainktól

-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek