Az FHB Földhitel- és Jelzálogbank Rt. 2003-ban 4,03 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, ami több mint tízszerese az előző évinek - közölte a társaság csütörtökön. A magyar számviteli elvek alapján készült, konszolidált, nem auditált jelentés szerint az FHB mérlegfőösszege 310,15 milliárd forintra emelkedett a 2002. december 31-i 115,56 milliárd forintról.
A bank által kezelt jelzáloghitel-állomány 297,7 milliárd forintra nőtt a 2002. évi 105,8 milliárd forintról. Az FHB által kibocsátott jelzáloglevelek össznévértéke 277,9 milliárd forint volt 2003. december 31-én, szemben az előző év végi 101,64 milliárd forinttal. A negyedik negyedévben az adózott eredmény 1,362 milliárd forint volt, az éves eredmény 34 százaléka.
A mérlegfőösszeg növekedésének fő tényezője az ügyfelekkel, valamint a hitelintézetekkel szembeni (refinanszírozást tartalmazó) követelések bővülése volt. Ennek teljes volumene tavaly 192 milliárd forinttal, 181,4 százalékkal nőtt. Az utolsó negyedéves bővülés 23,4 százalékot, 56,54 milliárd forintot tett ki.
A bank tőkemegfelelési mutatója a megelőző évi 10,9 százalékról 10,1 százalékra változott. Az átlagos eszközarányos megtérülés, a ROAA 0,6 százalékról 1,9 százalékra nőtt. Az átlagos sajáttőke arányos megtérülés, a ROAE 7,2 százalékról 47,2 százalékra emelkedett.
A nettó kamatbevétel a megelőző évit 135 százalékkal haladta meg, 9,7 milliárd forintot tett ki. A nettó díj- és jutalékbevételek a 2002. év végi 963 millió forintról 706 millió forintra csökkentek.
A működési költségek egy év alatt 30,5 százalékkal 5,7 milliárd forint fölé nőttek. A nettó pénzügyi eredmény 4,984 milliárd forintot tett ki, szemben a megelőző évi 501 millió forinttal, míg a bruttó pénzügyi eredmény több mint a duplájára, 11 milliárd forint fölé növekedett. A bank adózás előtti eredménye 4,952 milliárd forint volt, a 2002. évinek több mint tízszerese. A bank saját tőkéje 12,193 milliárd forintra emelkedett az egy évvel korábbi 5,662 milliárd forintról.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.