BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jelszavamat egy csokiért!

Egy most végzett kutatásból kiderült, hogy a britek 70 százaléka egy tábla csokiért megmondja különböző számítógépes regisztrációkhoz szükséges jelszavát. Egyharmaduknak ehhez még édesség sem kell, elég megkérdezni tőlük.

Négyötödük pedig a kérdezősködés során akaratlanul árulja el jelszavát, amely leggyakrabban családnevük, gyermekük, futballcsapatuk vagy háziállatuk neve. Bár a mintavétel nem reprezentatív, mindenképpen figyelemre méltó, hogy mennyire lazán kezelik a britek virtuális identitásuk védelmét.

A megkérdezetteknek átlagosan négy jelszavukra kell emlékezniük (bár volt, akinek negyvenre), húsz olyan weboldalt látogatnak, ahová a regisztráció után be kell jelentkezniük, és nyolcvan százalékuknak elege van a megjegyzendő jelszavakból. Kétharmaduk ugyanazt a jelszót használja az összes weboldalhoz.

Egy másik kutatás azt találta, hogy a britek utcai kérdőíves vizsgálat során gyakran megadják anyjuk leánykori nevét vagy saját születési időpontjukat. Az ilyen adatok illetéktelen kezekbe jutva fontmilliókban mérhető csalásokhoz vezetnek.(BBC News)

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.