Egy most végzett kutatásból kiderült, hogy a britek 70 százaléka egy tábla csokiért megmondja különböző számítógépes regisztrációkhoz szükséges jelszavát. Egyharmaduknak ehhez még édesség sem kell, elég megkérdezni tőlük.
Négyötödük pedig a kérdezősködés során akaratlanul árulja el jelszavát, amely leggyakrabban családnevük, gyermekük, futballcsapatuk vagy háziállatuk neve. Bár a mintavétel nem reprezentatív, mindenképpen figyelemre méltó, hogy mennyire lazán kezelik a britek virtuális identitásuk védelmét.
A megkérdezetteknek átlagosan négy jelszavukra kell emlékezniük (bár volt, akinek negyvenre), húsz olyan weboldalt látogatnak, ahová a regisztráció után be kell jelentkezniük, és nyolcvan százalékuknak elege van a megjegyzendő jelszavakból. Kétharmaduk ugyanazt a jelszót használja az összes weboldalhoz.
Egy másik kutatás azt találta, hogy a britek utcai kérdőíves vizsgálat során gyakran megadják anyjuk leánykori nevét vagy saját születési időpontjukat. Az ilyen adatok illetéktelen kezekbe jutva fontmilliókban mérhető csalásokhoz vezetnek.(BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.