BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sztrádaépítés 39,4 kilométeren

Több mint 120,5 milliárd forintos megbízást nyertek el a sztrádatenderek legújabb nyertesei. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a 2003 decemberében nyolc autópálya-szakasz építési munkáira hirdetett nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárást - mondta Bodnár Zoltán elnök-vezérigazgató az első három tender eredményhirdetését követően. Eszerint a Zamárdi-Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres M7-es szakasz kivitelezője a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. által alkotott Völgyhíd Konzorcium 74,132 milliárdot meghaladó árral. A Betonút Szolgáltató Rt. és a Vegyépszer Rt. árajánlata is meghaladta 75 milliárdot. A kivitelezés júniusban kezdődik és 2006 novemberében ér véget. Az árból a két kilométernyi híd megépítése mintegy 39 milliárd forintot tesz ki.

Az M0-s autópálya keleti szektorának 12,7 kilométeres betonburkolati kivitelezési munkáira kiírt tender győztese a Strabag Rt. lett, 33,8 milliárdot meghaladó árral. A kivitelezési munkák kezdete június, a tervezett átadási határidő 2005. november. További alkalmas és érvényes ajánlattal rendelkezők voltak: Körgyűrű Konzorcium (tagok: Betonút Rt., Vegyépszer Rt.), Mota-Engil Engenharia Consrucao SA, Hídépítő Rt., Egút Útépítő Rt. A nyertest követő legjobb ajánlat is megközelítette a 35 milliárd forintot. A körgyűrűk fajlagos építési költsége a sok fel- és lehajtó, illetve egyebek miatt mindig sokkal drágább a sztrádákénál - mondta Bodnár Zoltán.

A 4. sz. főút, Vecsés-Üllő elkerülő 12,5 kilométeres szakaszának megépítésére a Swietelsky Építő Kft. vállalkozhat közel 12,568 milliárdért. A további öt elbírált ajánlattevő - a Betonút Szolgáltató Rt., a Mota-Engil Engenharia Consrucao SA, a Strabag Építő Rt., az Egút Egri Útépítő Rt. és a Mélyépítő Budapest Kft. - mindegyikének az ára meghaladta a 14,3 milliárdot. A júniusban kezdődő építés a tervek szerint 2005 novemberére fejeződik be.

Mindhárom projektnél - a kiírásnak megfelelően - halasztott fizetést vállaltak a nyertesek. Az idén csak az utóbbi projektnél számláz a kivitelező. Ez november 10-én legfeljebb a költség 40 százalékát érhetné el, de a nyertes 15 százalékot vállalt. A másik két beruházásnál az első számlázás 2005. februárban lesz, a végszámla pedig az M7-esnél 2007-ben, az M0-ásnál pedig 2006-ban esedékes.

Május közepén várható a Debrecen, illetve a Nyíregyháza elkerülő út és a hozzá tartozó szakaszokra tavaly decemberben kiírt két közbeszerzésben eredményhirdetés. Az utolsó három tenderen pedig a tervek szerint nyáron hirdetnek nyerteseket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.