Sztrádaépítés 39,4 kilométeren
Több mint 120,5 milliárd forintos megbízást nyertek el a sztrádatenderek legújabb nyertesei. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a 2003 decemberében nyolc autópálya-szakasz építési munkáira hirdetett nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárást - mondta Bodnár Zoltán elnök-vezérigazgató az első három tender eredményhirdetését követően. Eszerint a Zamárdi-Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres M7-es szakasz kivitelezője a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. által alkotott Völgyhíd Konzorcium 74,132 milliárdot meghaladó árral. A Betonút Szolgáltató Rt. és a Vegyépszer Rt. árajánlata is meghaladta 75 milliárdot. A kivitelezés júniusban kezdődik és 2006 novemberében ér véget. Az árból a két kilométernyi híd megépítése mintegy 39 milliárd forintot tesz ki.
Az M0-s autópálya keleti szektorának 12,7 kilométeres betonburkolati kivitelezési munkáira kiírt tender győztese a Strabag Rt. lett, 33,8 milliárdot meghaladó árral. A kivitelezési munkák kezdete június, a tervezett átadási határidő 2005. november. További alkalmas és érvényes ajánlattal rendelkezők voltak: Körgyűrű Konzorcium (tagok: Betonút Rt., Vegyépszer Rt.), Mota-Engil Engenharia Consrucao SA, Hídépítő Rt., Egút Útépítő Rt. A nyertest követő legjobb ajánlat is megközelítette a 35 milliárd forintot. A körgyűrűk fajlagos építési költsége a sok fel- és lehajtó, illetve egyebek miatt mindig sokkal drágább a sztrádákénál - mondta Bodnár Zoltán.
A 4. sz. főút, Vecsés-Üllő elkerülő 12,5 kilométeres szakaszának megépítésére a Swietelsky Építő Kft. vállalkozhat közel 12,568 milliárdért. A további öt elbírált ajánlattevő - a Betonút Szolgáltató Rt., a Mota-Engil Engenharia Consrucao SA, a Strabag Építő Rt., az Egút Egri Útépítő Rt. és a Mélyépítő Budapest Kft. - mindegyikének az ára meghaladta a 14,3 milliárdot. A júniusban kezdődő építés a tervek szerint 2005 novemberére fejeződik be.
Mindhárom projektnél - a kiírásnak megfelelően - halasztott fizetést vállaltak a nyertesek. Az idén csak az utóbbi projektnél számláz a kivitelező. Ez november 10-én legfeljebb a költség 40 százalékát érhetné el, de a nyertes 15 százalékot vállalt. A másik két beruházásnál az első számlázás 2005. februárban lesz, a végszámla pedig az M7-esnél 2007-ben, az M0-ásnál pedig 2006-ban esedékes.
Május közepén várható a Debrecen, illetve a Nyíregyháza elkerülő út és a hozzá tartozó szakaszokra tavaly decemberben kiírt két közbeszerzésben eredményhirdetés. Az utolsó három tenderen pedig a tervek szerint nyáron hirdetnek nyerteseket.


