Az elmúlt két esztendőben a lengyel törvényhozás egy sor olyan jogszabályt fogadott el, amelyek az autópálya-építésekhez szükséges földek kisajátítását hivatottak elősegíteni. Ezzel egy időben arról is gondoskodtak, hogy megteremtsék a szükséges anyagi fedezetet: az üzemanya-
gok adóterhének emelése évente 210 millió eurót hozhat e célra. Ez a pénz elég lehet ahhoz, hogy biztosítsa a 2006-ig tartó költségvetési időszak alatt az uniótól lehívható mintegy 1,7 milliárd eurónyi fejlesztési támogatás társfinanszírozását. Az útépítésekhez 2007-ig még az ISPA előcsatlakozási alap megmaradt forrásait is igénybe veheti Varsó, így nem tűnnek irreálisnak az évente legalább 250 kilométernyi gyorsforgalmi út építését előirányzó kormányzati tervek.
Lengyelországban ma 473 kilométernyi autópálya létezik, ám ezek fele még a második világháború előtt épült - emlékeztet az AFP. Andrzej Maciejewski, az illetékes kormányhivatal szóvivője azzal magyarázza a késlekedést, hogy az útépítésre előirányzott összegeket rendre a költségvetésen tátongó lyukak betömésére kellett fordítani. Így az 5500 kilométeres közúthálózat nagy része csapnivaló állapotban várja az uniós csatlakozást.
Az infrastruktúra gyengesége a beruházókat is elriasztja: a varsói gazdasági minisztérium is elismerte, hogy a Hyundai március elején - többek között - emiatt választotta Lengyelország helyett Szlovákiát új európai termelőüzeme helyszínéül. A lengyelországi úthálózat fejletlenségét Brüsszel is komoly problémának tartja, ezért a legnagyobb csatlakozó ország egészen 2010-ig kapott haladékot az uniós szint eléréséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.