A munkahelyteremtés szempontjából kiemelt fontosságú, hogy az Egyesült Államok legyen továbbra is nyitott a külpiacok számára, ahol az amerikai gazdaság potenciális ügyfeleinek 95 százaléka él. Le kell küzdeni az olyan izolációs intézkedéseket, amelyek arra szolgálnak, hogy korlátozzák a kereskedelmet, és megbüntessék a termelés kihelyezésére törekvő vállalatokat. Mindezt Thomas J. Donohue, az Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarájának (USCC) elnöke hangoztatta azzal kapcsolatban, hogy az USCC jelentést tett közzé a munkahelyekről, a termelés kiszervezéséről és az amerikai munkaerő-állomány jövőjéről.
A jelentés - amelyet a kongresszus és a szövetségi kormány elé terjesztenek - hangsúlyozza, az amerikai gazdaság számára jelentős előnyök származnak külföldi multinacionális cégek egyesült államokbeli befektetéseiből ahhoz képest, hogy viszonylag kis számban kerülnek amerikai munkahelyek külföldre. Megemlíti, hogy például a Honda 24 ezer, a Nestlé 43 ezer, a Siemens 65 ezer, a Sony 22 ezer, a Nissan Motor 15 ezer, a Bosch pedig 25 ezer munkahelyet létesített az Egyesült Államokban, 170 indiai információs technológiai cég pedig 60 ezret. Kiemeli, hogy például a Toyota közvetlenül több mint 30 ezer amerikai munkavállalót foglalkoztat. Összességében külföldi cégek amerikai leányvállalatai évente 350 milliárd dollár bért és 28 milliárd dollár szövetségi adót fizetnek.
Ugyanakkor az amerikai üzleti közösség továbbra is elsődlegesen az Egyesült Államok gazdaságába fektet be. 2002-ben amerikai vállalatok 1,1 ezer milliárd dollárt fektettek be az USA gazdaságába, vagyis kilencszer annyit, mint külföldön, ahol ez az összeg csupán 120 milliárd dollár volt. A legtöbb amerikai külföldi befektetés gyakorlatilag nem a termelés kihelyezését szolgálja, hanem inkább az olyan nyereséges külföldi piacokra való behatolást, aminek köszönhetően az Egyesült Államokban munkahelyeket lehet teremteni. Az amerikai gazdaság nem azért lett élenjáró a világban a munkahelyek és a jólét megteremtése terén, mert csökönyösen ragaszkodott a múlthoz. A protekcionizmus silány pótléka az innovációnak - hangoztatta az USCC elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.