Újabb üzletközponttal bővül a 15 magyarországi bevásárlóközpontot üzemeltető Plaza Centers Magyarország Kft. hálózata. Regionális központja, a bevásárlóközpontokat beruházó és fejlesztő Plaza Centers Europe, az elmúlt kilenc évben végrehajtott 500 millió eurós befektetés után, újabb 12 millió eurós beruházással május 27-én Balaton Plaza néven Veszprémben nyitja meg legújabb bevásárlóközpontját.
Zvi Bochman, a Plaza Centers elnök-vezérigazgatója kifejtette: a magyarországi piacra lépés eredményességét mutatja, hogy a közvetlenül 2500 embernek munkát adó Plaza Centers Europe magyar bevásárlóközpontjaiban tavaly 60 millió vásárló fordult meg.
A Plaza Centers elsőként célozta meg a fővároson kívüli, 50-150 ezer lakosú városokat is. A társaság Nagykanizsától Miskolcig, Szolnoktól Sopronig vagy éppen Debrecenig ma már szinte minden jelentős nagyvárosban megvetette a lábát, a néhány helyen a kulturális központ szerepét is betöltő, több termes multiplex mozikkal üzemelő bevásárlóközpontjaival. Zvi Bochman hozzátette: számukra is meglepetés, hogy az egyes plazák elfogadottságát nem az adott régió gazdasági fejlettsége, hanem a ház elhelyezkedése és a marketingmunka eredményessége határozza meg. A Plaza csoport a további növekedést is elsősorban a fővároson kívüli területeken tervezi, nem foglalkozik újabb budapesti egységek létrehozásával.
A Plaza Centers Europe a régió más területein is terjeszkedni akar. A folyamatos tőkeigény érdekében a Plaza Centers egy olyan amerikai partnerrel tárgyal, amely a 90 százalékos tulajdonrész megszerzése mellett továbbra is a Plaza csoportra bízná a bevásárlóközpontok üzemeltetését. A magyarországiak mellett három lengyel és egy izraeli bevásárlóközponttal rendelkező Plaza Centers Europe a következő három évben további 14 projekt megvalósítását tervezi. Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, Litvániában, Romániában és Görögországban épít újabb szórakoztató központokkal is ellátott egységeket.(VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.