A Magyar Közút Kht.-nál kidolgozott finanszírozási modell a tízéves országos közúthálózat-fejlesztési programra 650 milliárd forintot szánna – közölte László Sándor vezérigazgató. Ez az útburkolat szélesítése nélküli beavatkozásra elég. Kezdetben évi 65 milliárdnál többet fordítanának a munkákra, mert az utak állapotának javulásával párhuzamosan csökkenthetők a fenntartási és karbantartási költségek.
A 650 milliárd forint kétharmadát két EU-program forrásai adnák, a kht. saját megtakarításaiból közel 100 milliárdra számítanak, a költségvetési forrásigény 150 milliárd. Ezt szeretnék 20 éves futam- és ötéves türelmi idővel, hitelből finanszírozni, akár magántőkéből, hazai és nemzetközi pénzintézetek közreműködésével. A konstrukció átmenetileg növeli az államháztartási hiányt, nem tartható uniós statisztikai körön kívül.
Az idén csak 28 milliárd forint európai uniós pénz jut felújításra, az is célzottan az EU-direktíva vállalása jegyében a teherbírás-megerősítési programra. A költségvetésben más munkákra tervezett ötmilliárdos keretet zárolták. MK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.