Az európai filmipar fellendítésére 755 millió eurót biztosít a következő hét évben az EU a Media 2007 program keretében – jelentette be az 57. berlini nemzetközi filmfesztivál keretében az unió információs társadalomért és médiáért felelős biztosa. Viviane Reding elmondta: a teljes költségvetés közel 65 százaléka segíti az európai filmalkotások szélesebb körben való terjesztését Európában és világszerte.
A program könnyebb hozzáférést biztosít a pénzügyi támogatásokhoz – főként a kkv-k számára –, illetve növeli a digitális technológiák alkalmazását. A filmgyártást megelőző és az azt követő fázisokra összpontosító 755 millió eurós támogatást több, úgynevezett cselekvési vonal mentén osztják szét: 7 százalékot kap a képzés, 20-at a fejlesztés, 55-öt a terjesztés, 9-et a promóció, 5-öt juttatnak a horizontális fellépéseknek, 4 százalékot pedig a kísérleti projekteknek.
A Media 2007 program fő célja azon európai filmek piaci részesedésének javítása, amelyeket nem a gyártás szerinti tagállamokban mutatnak be. A most elindított hétéves program az 1991-től működő Media programok negyedik kiadása. (A korábbi programok elnevezései: Media I, II, Plus, illetve a párhuzamosan működött Media Képzés nevű.)
A filmiparnak nyújtott uniós támogatás Brüsszel reményei szerint jelentős hatással lesz az ágazati beruházásokra. A mostani Media programot 2001–2006 között megelőző Media Plus, Media Képzés programnál a közösségi támogatás minden egyes eurója mintegy hateurónyi magánbefektetést indukált a szektorban. Az elmúlt hat évben a programok keretében az unió nyolcezer projektet támogatott, több mint félmilliárd euró értékben.
Az idei berlini fesztiválon 17 olyan alkotást mutatnak be, amelyet a Media keretében támogattak, köztük a nyitó- és zárófilmet. A statisztikák szerint évente 300 új európai filmet támogat a program, valamint segítségével több mint ötven filmet mutatnak be más országokban, ilyen volt például a nagy sikerű Amelie csodálatos élete vagy Az élet szép című alkotás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.