BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megint 9 százalék közelében az infláció

2007. áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,5% volt, 2006. áprilishoz viszonyítva pedig 8,8%-kal növekedtek az árak. Idén, az első négy hónapban, átlagosan 8,6%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.

1 hónap alatt – 2007. márciushoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 1,0%-kal emelkedtek. Növekedett az idényáras élelmiszerek (7,3%), a kenyér (1,9%), a gyümölcs-, zöldséglé (1,6%), valamint a péksütemények (1,4%) ára. Árcsökkenés volt megfigyelhető a sertéshús (2,1%), a cukor (1,7%) és a szalámi, szárazkolbász, sonka (1,4%) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0,2%-kal drágultak. A legnagyobb mértékben (2,1%) a ruházkodási cikkek árai emelkedtek, az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. A szolgáltatások körében az átlaggal közel megegyező (0,4%) mértékű árnövekedés volt megfigyelhető. A szeszes italok, dohányáruk (0,2%), valamint az egyéb cikkek (0,3%) az átlagosnál kisebb mértékben drágultak, ez utóbbin belül a járműüzemanyag-árak 3,0%-kal emelkedtek, a gyógyszer, gyógyáruk árai 2,0%-kal csökkentek. A tartós fogyasztási cikkek árai összességükben nem változtak az előző hónaphoz viszonyítva.

12 hónap alatt, 2006. áprilishoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 12,2%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágultak a péksütemények 30,3, a liszt 29,4, a kenyér 22,5, a cukor 22,2, a baromfihús 19,5, valamint a tojás 14,5 százalékkal. A háztartási energia átlag feletti 31,9%-os áremelkedésén belül, a vezetékes gáz 53,3, a távfűtés 38,7, az elektromos energia ára 21,2 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk (7,2%) és a szolgáltatások (7,3%) árnövekedése az átlagosnál alacsonyabb volt, ez utóbbin belül a csatornadíj 16,7, a szemétszállítás díja 15,0, a vízdíj 12,4 százalékkal nőtt. Szintén átlag alatti áremelkedés volt tapasztalható az egyéb cikkek (4,0%), valamint a ruházkodási cikkek (1,3%) esetében. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,3%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2006. áprilisban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.