Több mint kétévi csúszás után ma adják át a forgalomnak az M6-os autópálya M0-s körgyűrű és érdi tető közötti szakaszát. A mintegy 11 kilométer hosszú beruházásnak 2006 márciusában, az Érd–Dunaújváros szakasszal egy időben (ami szintén késett) kellett volna elkészülnie. Az utóbbit két éve nyáron adták át, az előbbinél azonban a 2007. február végére módosult határidőn újra változtatni kellett.
Az építést egyrészt közműkiváltási problémák gátolták, ugyanis a rövid autópálya-szakaszon szokatlanul sok elektromos, földgáz-, kőolaj-, távközlési, illetve víz- és csatornavezetéket kellett átépíteni. Másrészt területszerzési gondok is hátráltatták a munkát. A közel nettó 41,2 milliárd forintba kerülő beruházás kivitelezője a Vegyépszer Zrt. A mai szalagátvágást követően Budapesttől Dunaújvárosig végig sztrádán lehet közlekedni. Épül az M6-os folytatása is. Az elsőként elkészült szakaszhoz hasonlóan a M6-os Dunaújváros–Szekszárd, illetve Szekszárd–Bóly, valamint az M60-as Bóly–Pécs projektje is PPP-ben valósul meg, a tervezett befejezés 2010 első fél éve. Kérdés azonban, hogy a határidőt nem veszélyezteti-e az építés során Bátaszék térségében júliusban beomlott alagút. A sztráda Bólytól az országhatárig (Ivándárda) tartó 18 kilométeres szakaszának megépítése azonban legkorábban 2013 után történhet meg.
Az M6/56 autópálya a Helsinki V/C közlekedési folyosó része. Ez a folyosó a München–Ankara tengelyből Budapestnél ágazik ki, és az Eszék–Szarajevó–Ploce vonalon éri el az Adriát. Északi megfelelője a Budapest–Krakkó–Katowice–Gdansk vonal a Balti-tenger irányában. Az M6/56 teljes hossza 252 kilométer, ebből a mai átadással együtt 65 kilométer készült el.
M6 Érd–Dunaújváros (2006)
M6 Budapest (M0)–érdi tető (2008)
M60 Bóly–Pécs (2010)
M6 Dunaújváros–Szekszárd (2010)
M6 Szekszárd–Bóly (2010)
M56 Bóly–Ivándárda*
* A határig tartó szakasz legkorábban 2013 után épülhet meg.
M6 Érd–Dunaújváros (2006)
M6 Budapest (M0)–érdi tető (2008)
M60 Bóly–Pécs (2010)
M6 Dunaújváros–Szekszárd (2010)
M6 Szekszárd–Bóly (2010)
M56 Bóly–Ivándárda*
* A határig tartó szakasz legkorábban 2013 után épülhet meg.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.