A szállításokra már hatott a válság
2008-ban a szállított áruk tömege 4%-kal nőtt, míg az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 1%-kal csökkent a bázisévhez képest - jelentette a KSH. A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal emelkedett, az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma 8,4 millió fő volt, ez 2%-os csökkenést jelent. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma közel 10%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Belföldi viszonylatban a szállított áruk tömege 6%-kal nőtt, az áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 1%-kal csökkent. A nemzetközi áruszállításban a szállított árutömeg és az árutonnakilométerben mért teljesítmény egyaránt 1%-kal volt alacsonyabb, mint 2007-ben. A közúti és belvízi szállítás egyaránt 6%-os volumennövekedésével szemben a vasúti és a csővezetékes szállítás tömege 4, illetve 2%-kal csökkent. Az árutömeg 75%-át közúton, 15%-át vasúton szállították; e két alágazat részesedése – a belvízi, a csővezetékes és a légi szállítás nemzetközi jellegéből adódóan – a belföldi viszonylatban még meghatározóbb (együttesen 97%).
A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal nőtt, míg az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve – az autóbusz-forgalom súlya jelentős, 79%, a nemzetközi szállításban pedig a légi közlekedésé a vezető szerep, 55%-kal, a vasút részesedése 29%, az autóbuszé 16%.
2008 év végén 3,7 millió db volt a közútigépjármű-állomány, ebből 3,1 millió személygépkocsi. Az állománygyarapodás évről évre lassul (2008-ban 60 ezer jármű), miközben változatlanul magas a gépjárművek átlagos életkora (a személygépkocsiknál több mint 10 év, az autóbuszoknál 13 év).


