Egész Európában nehéz helyzetben a turizmus
Az ECM a Special Impact Crisis Review című jelentésében foglalta össze a tavalyi év és 2009 első negyedévének tapasztalatait. Az eredmények szerint az idei év első három hónapjában az ECM tagjainak piacán 7,1százalékos, a teljes nemzetközi piacon pedig 12 százalékos visszaesés figyelhető meg. A jelentésben szereplő városok több mint 60 százaléka számolt be a vendégéjszakák számának jelentős visszaeséséről, amelynek mértéke 10 és 32 százalék között mozgott.
A válság jelei először 2008 júniusában mutatkoztak az ECM piacán, a havi visszaesés mértéke idén februárra pedig már megközelítette a 10 százalékot.
A csökkenést tovább erősítette, hogy a gazdasági krízis a legnagyobb küldő piacokat érintette leginkább. A tavalyi üzleti évben az Egyesült Királyságból érkezők vendégéjszakáinak volumene például 4,4 százalékkal, a Japánból érkezőké 8,7 százalékkal, az Egyesült Államokból érkező városi turistáké pedig 13,9 százalékkal esett.
Az ECM-ről
Az European Cities Marketing (ECM) 32 európai ország 134 városának kongresszusi irodáit és turisztikai hivatalait – köztük a budapesti BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft.-t is – összefogó szövetség. Célja, hogy az európai városokban hatékony tuisztikai marketing révén növekedjen a vendégforgalomA negatív trendek ellenére - az ECM összefoglalója szerint - bizakodásra adhat okot, hogy az európai városok továbbra is nagy számú rendezvényt, kongresszust és konferenciát látnak vendégül, ezen kívül többek között a jelentősebb sportesemények és az Európa Kulturális Fővárosa programhoz kapcsolódó rendezvények is a vendégéjszakák újbóli növekedését segíthetik elő.