Magyarországon is hasznosíthatók a vállalati szférában annak a felmérésnek az eredményei, amelyek azt mutatják, a válságot megelőzően globálisan a tranzakciók értékének 47 százalékát a goodwill tette ki, ám a jelenlegi gazdasági környezetben az immateriális javak magas aránya értékvesztési kockázatoknak teszi ki a cégeket. Mindez főként azoknak a tőzsdei vagy oda készülő vállalatoknak lehet tanulságos, amelyek aktívak a vállalatfelvásárlások területén – mutat rá a felmérést végző Ernst & Young lapunkhoz eljuttatott közleménye.
A felmérés üzenetét Gorondi Csaba üzletértékelési és pénzügyi modellezési csoportvezető a következőkben összegezte: „A számviteli eredmény ingadozását csökkenti a nemzetközi számviteli standardok szerint, megfelelő szakmai alapossággal elvégzett vételár-allokáció, amely végső soron a befektetőknek és a hitelezőknek a társaságok pénzügyi jelentéseibe vetett bizalmát növeli.”
Az Ernst & Young Akvizíciók számviteli elszámolása – mi a következő lépés? című kiadványában 21 ország 709 tranzakciójának elemzése alapján mutatja be a vételár allokációjának trendjeit.
E szerint a pénzügyi válságot megelőzően az egyértelműen azonosítható immateriális javak (például márkanév) átlagosan csak 23 százalékát képezték a vállalat piaci értékének. Ugyanakkor a goodwill értéke 47 százalékot tett ki. A goodwillben olyan elemek vannak, mint tranzakciós szinergiák, be nem azonosított immateriális javak vagy egyszerű vevői „túlfizetés”, amely a túlzottan optimista értékelési szintek eredménye. VG
– a fogyasztási cikkek iparágában: 65
– a technológiai szektorban: 60
Az említett legfontosabb immateriális javak a tranzakciókban:
– szerződések: 44
– vevői kapcsolatok: 44
– márkanév: 31
– technológia: 20
Forrás: Ernst & Young
– a fogyasztási cikkek iparágában: 65
– a technológiai szektorban: 60
Az említett legfontosabb immateriális javak a tranzakciókban:
– szerződések: 44
– vevői kapcsolatok: 44
– márkanév: 31
– technológia: 20
Forrás: Ernst & Young-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.