BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb sztráda épül

Heteken belül a kormány elé kerülhet az a tervezet, amely a hazai gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztését tartalmazza 2027-ig. A koncepció is jól mutatja, az Orbán-kormányzat a korábbiaknál kisebb hangsúlyt fektet a sztrádaépítésekre. Az említett periódusban összesen csak 334,7 kilométernyi új szakasz épülne.

Tegnap ugyan újabb 31,6 kilométernyi sztrádaszakaszt avattak, s átadtak egy új hidat is, az ilyen ünnepi pillanatok az elkövetkező években ritkábban fordulnak majd elő: az Orbán-kormány kisebb hangsúlyt helyez a látványosabb autópálya-építkezésekre, inkább kisebb költségű fejlesztéseket preferál, illetve általában véve sem első számú célja a közúti fejlesztés.

Nem csak az Új Széchenyi-terv mutatja ezt. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által összeállított, 2027-ig szóló gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programból is ez olvasható ki. A program gördülő terv, amelynek a lényege: a finanszírozás rendelkezésre állásának a függvénye az, hogy pontosan mikor valósulnak meg az egyes projektek, csak a sorrend biztos.

Ha a kormány elfogadja a tervet, akkor 2027-ig összesen 861,8 milliárd forintot fordítanának autópálya-fejlesztésekre. Ennyiből 334,7 kilométernyi új szakasz épülne, s 294,1 kilométernyit bővítenének. A terv a gyorsforgalmi, továbbá a főúthálózat fejlesztésére fordítható kereteket 2014 és 2020 között éves átlagban 180 milliárd, 2021 és 2027 között 230 milliárd forintra taksálja. A finanszírozás zömmel uniós források terhére képzelhető el.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.