Nem csak az Új Széchenyi-terv mutatja ezt. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által összeállított, 2027-ig szóló gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programból is ez olvasható ki. A program gördülő terv, amelynek a lényege: a finanszírozás rendelkezésre állásának a függvénye az, hogy pontosan mikor valósulnak meg az egyes projektek, csak a sorrend biztos.
Ha a kormány elfogadja a tervet, akkor 2027-ig összesen 861,8 milliárd forintot fordítanának autópálya-fejlesztésekre. Ennyiből 334,7 kilométernyi új szakasz épülne, s 294,1 kilométernyit bővítenének. A terv a gyorsforgalmi, továbbá a főúthálózat fejlesztésére fordítható kereteket 2014 és 2020 között éves átlagban 180 milliárd, 2021 és 2027 között 230 milliárd forintra taksálja. A finanszírozás zömmel uniós források terhére képzelhető el.