A magyar kormány feladata a magyar fuvarozók érdekeinek védelme és ennek megfelelően fog eljárni, de először a szakszervezeteknek kell egyeztetniük a munkaadó vállalkozások vezetőivel – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Becsey Zsolt annak kapcsán nyilatkozott, hogy a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) honlapján azt közölte: az illetékes német hatóságokhoz fordult annak sürgős tisztázása érdekében, hogy az ottani minimálbért kell-e fizetniük az ott szállító magyar vállalkozások alkalmazottjainak is. Korábban a Napi Gazdaság írt arról, hogy a fuvarozók mellett a kormánynak sem tetszik a németországi gyakorlat.
Január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimális órabére Németországban. A németek szerint ez mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az országban.
Az MKFE honlapján azt javasolja, hogy a gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németországba anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a német hatóságoknak. Aki ezt elmulasztja, 30 ezer euróig terjedő pénzbírságot kockáztat.
Több száz cég
Tavaly 600 magyar cégben 14 ezer fő dolgozott Németországban, ezek egyharmada végzett építőipari munkát – közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ). Az építőipari vállalkozások többnyire hiányszakmákban foglalkoztatnak – tartós kiküldetés keretében – szakmunkásokat. Zömében német építőipari cégek alvállalkozóiként dolgoznak. Jellemző a magyar mikro-, kis- és közepes méretű építési vállalkozások német piaci jelenléte. A Németországban teljesített vállalkozási szerződések értéke tavaly 110 milliárd forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.