Meg kellene építeni a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrűt – állapította meg a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), amely szerint a közúti áruforgalom 5-10 százaléka vasútra, vízre irányítható, amivel közel évi 82 milliárd forinttal csökkenhetnének az állami útfenntartás kiadásai. Emellett – hivatkozik a szövetség a Közlekedéstudományi Intézet kutatásaira – 9,6 millió tonna többletmegbízással nőne a vasúttársaságok forgalma. A közúthasználati díjakból származó bevételek ugyan csökkennének, de a vasúti pályahálózatot működtetők bevételei annál akár 5-20 százalékkal is nagyobbat nőhetnek.
A tehervonati késések mértéke már elérte az ügyfélvesztési szintet – mutat rá az MLSZKSZ –, ráadásul a vasúttársaságok igen lassan reagálnak a fuvaroztatók ajánlatkérésére, ellentétben a közúti fuvarszervezőkkel.
A magyar intermodális forgalom vasúti fuvarozási ágazaton belüli részaránya 2014-ben 14,6 százalék volt, szemben a Nyugat-Európában jellemző 20-25 százalékkal. A szövetség azt javasolja, az intermodális logisztikai szolgáltató központok (kombiterminálok, kikötők) 70 kilométeres körzetében az azokat érintő teherjárművek kapjanak útdíjmentességet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.