Magyar gazdaság

Épül az új utasmóló a repülőtéren

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése.

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak lényegében elkészültek. Mint arról korábban hírt adtunk, tíz új beszállító folyosóval, valójában azonban 27-féle beszállítási lehetőséggel (buszos, illetve gyalogos beszállítás) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja, amely elsősorban a nem schengeni forgalmat szolgálja ki majd.

Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett az 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása. A födémszerkezet elkészítése után a tervek szerint augusztus végére fejeződnek be a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái, így őszre tető alá kerülhet az új utasmóló, s megkezdődhetnek a belső szakipari munkák. Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója szerint nem lehetnek csúszások, hiszen például az új utasmólónak kell majd kiszolgálnia a LOT – jövő nyári menetrendtől közlekedő – New York-i és chicagói járatát, de az is előfordulhat, hogy egyszerre három, széles törzsű, interkontinentális óriásgép parkol majd egymás mellett az új utasmólónál. Az új beszállóhely-fejlesztés része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, amelyet az üzemeltető teljes egészében saját erőforrásból finanszíroz.

2B terminál utasmóló
Kapcsolódó cikkek