BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Épül az új utasmóló a repülőtéren

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése.

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak lényegében elkészültek. Mint arról korábban hírt adtunk, tíz új beszállító folyosóval, valójában azonban 27-féle beszállítási lehetőséggel (buszos, illetve gyalogos beszállítás) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja, amely elsősorban a nem schengeni forgalmat szolgálja ki majd.

Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett az 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása. A födémszerkezet elkészítése után a tervek szerint augusztus végére fejeződnek be a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái, így őszre tető alá kerülhet az új utasmóló, s megkezdődhetnek a belső szakipari munkák. Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója szerint nem lehetnek csúszások, hiszen például az új utasmólónak kell majd kiszolgálnia a LOT – jövő nyári menetrendtől közlekedő – New York-i és chicagói járatát, de az is előfordulhat, hogy egyszerre három, széles törzsű, interkontinentális óriásgép parkol majd egymás mellett az új utasmólónál. Az új beszállóhely-fejlesztés része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, amelyet az üzemeltető teljes egészében saját erőforrásból finanszíroz.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek