Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint a GYES-en és GYED-en lévők megtakarításai a legalacsonyabbak, a 19-29 évesek között a lakásvásárlás a legnépszerűbb megtakarítási cél. Horváth Magyary Nóra elmondta azt is, az edukáció a fiataloknak és a felnőtteknek is nagyon fontos.
Sütő Ágnes, az Európai Pénz7 koordinátora elmondta, a családi költségvetés elkészítésében és a rendszeres megtakarításban elég messze vagyunk az EU-átlagtól. Kiemelte, a tudást a környezet határozza meg.
Dr. Kovács Diána, az Állami Számvevőszék Pénzügyi Tudatosság Projekt vezetője elmondta, nehéz úgy félretenni, hogy 10-ből 4 ember átlagosan 150 ezer forintot keres – idézte az OECD egyik korábbi felmérését. Nagyon fontos a diákok hozzáállása – véli Gróf Henrik Balázs, az OTP Fáy András Alapítvány szakmai igazgatója, aki szerint a gyerekek sokszor nem látják a jó példát otthon. A pedagógusok például különböző tréningeken tanulhatnak/fejlődhetnek könnyebben átadva így tudásukat. Fontos, hogy ne egy osztályfőnöki órán találkozzanak ezzel a diákok, hanem többször kell folyamatosan és kis lépésekkel előre menni.
„Ezzel nem lehet vitatkozni” – reagált az ÁSZ Pénzügyi Tudatosság Projekt vezetője. Sütő Ágnes szerint érdekesség, hogy a gazdasági világválságot követően, amikor rengeteg család nehezebb anyagi körülmények közé kényszerült, megtépázta a felnőttek, szülők önbecsülését és önbizalmát, mert valamilyen szinten magukat hibáztatták az új helyzet kialakulása miatt. Sütő hozzátette, felvetődött az a lehetőség is, hogy egy külön szakember tartana órákat, előadásokat az iskolákban. Horváth Magyary Nóra is egyetért az előtte szólókkal. Véleménye szerint is nagyon fontos a tanárok képzése, felkészítése és támogatja, hogy a tantervbe kerüljön a pénzügyi ismeretek, de addig ki vagyunk szolgáltatva a tanárok lelkesedésének.
„Szexivé kell tenni a témát” – mondta Gróf Henrik Balázs arra a kérdésre, hogy milyen úton lehetne belevonni a fiatalokat a pénzügyi ismeretekbe. Szerinte nehéz, hogy az interneten bármikor lehet egy Beyonce-koncertet vagy egy jó filmet nézni, mivel ezek mellett eszükbe nem jutna a pénzügyi tudatosságról készült videókat nézni. Horváth Magyary Nóra hozzátette, éppen ezért Youtubereket is bevontak már.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.