Tavaly csaknem 14 millió e-matrica fogyott az országban, 7,8 százalékkal több, mint az előző évben, az eladások mintegy 68,73 milliárd forintos bevételt hoztak – jelentette be Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) igazgatóságának elnöke, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára egy tegnapi tájékoztatón. Ezen belül az éves matricánál mintegy 12,2 százalékos, a megyeinél pedig 13,65 százalékos volt a növekedés. Mivel az e-matrica-árak 2012 óta változatlanok, a bevételnövekedést a hazai díjköteles úthálózat forgalmának erősödése és az autósok erősödő jogkövető magatartása okozta.
Külföldiek vásárolták meg a matricák mintegy 44 százalékát, 2016-ban még 42,2 százalék jutott erre a vásárlói csoportra. Tavaly csaknem hatmillió e-matrica esett a nem magyar felségjelű járművekre, ez 10,2 százalékos bővülés.
Az idei országos éves és megyei matricák december 1-jén indult elővásárlási időszakában közel 2,1 milliárd forintért mintegy 121 ezer jogosultság kelt el elővételben, 59,2 százalékkal több az előző évinél – mondta Börzsei Tibor, a NÚSZ vezérigazgatója. Az eladások erőteljes növekedése 2018 első három hetében is folytatódott. Eddig összesen 1,23 millió idei jogosultságot vásároltak, míg egy éve ilyenkor 1,08 milliót. „Az idén hozzávetőleg 14,5 millió e-matrica eladását várjuk, körülbelül hetvenmilliárd forint értékben” – válaszolt a Világgazdaság kérdésére Börzsei Tibor.
Miközben az árak nem változtak, 2018. január 1-jétől hosszabbá váltak a pótdíjfizetési határidők, és kedvezményes különbözeti pótdíjat is bevezettek. Az autósok a díjköteles úthálózatra való felhajtás után is megvásárolhatják a matricát, erre 60 perc áll rendelkezésükre. „Fontos cél az is, hogy jogkövető magatartásra ösztönözzük az úthasználókat. A kedvezmények, az adminisztratív könnyítések és az ügyfélbarát módosítások mind ebbe az irányba mutatnak” – jelentette ki Bartal Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.