BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miután kitették a megtelt táblát, jöhet a bővítés

Idén nyáron adja át legújabb részlegét Győrben a Rehau, a bővítéssel 14 ezer négyzetméterrel nő a gyártási és a logisztikai terület. A beruházás a berendezéssel és a gépekkel együtt mintegy 10 millió eurót, azaz 3,2 milliárd forintot emészt fel. A különböző technikai részek átvétele folyamatosan zajlik, a csarnokban már elkezdődtek az előzetes tevékenységek, a hivatalos átadási ünnepséggel azonban megvárják, amíg az utolsó simítások is befejeződnek.

A Rehau autóipari üzeme 2012-ben költözött jelenlegi telephelyére, az Audi szomszédságába. Akkor egy 24 ezer négyzetméteres, fröccsöntő, lakkozó- és szerelőcsarnokokkal, irodákkal, raktárakkal és logisztikai épületekkel felszerelt gyáregység nyitotta meg kapuit. A több mint 50 millió eurós, vagyis csaknem 16 milliárd forintos beruházás létjogosultságát logisztikai szempontból is igazolta, hogy termékeik nagyjából felét a közeli autóipari óriás megrendelésére gyártják. Pedig a Rehau valójában már 2005 óta gyárt lökhárítókat Győrben az Audinak, de korábban csak bérelt telephellyel rendelkezett.

A magyar dolgozók igazolták, hogy a győri telephely jó befektetés volt, hiszen sikerült megvalósítani a terveket, folyamatosan fejlődött a gyártás – mondta a Világgazdaságnak Horváth Ferenc, a Rehau-Automotive Kft. gyárigazgató-ügyvezetője. Mára azonban elérték azt a szintet, hogy infrastruktúra-bővítés nélkül nem tudnak újabb megbízásokat fogadni, pedig az Audi mellett a Volkswagennek is a beszállítói. A mostani bővítés legalább 30 százalékos forgalom- és bevételnövekedést eredményezhet, valamint több mint száz új munkavállaló felvételét tervezik a mostani 400 alkalmazott mellé.

Világszintű technológiai fejlesztések vannak a gyárban – húzta alá Horváth Ferenc. Példaként az alkatrészeket nyomon követő rendszert említette, illetve a hozzá tartozó elemzési adatbázist, segítségével minden pillanatban tudják, melyik alkatrész hol, milyen állapotban van. Az anyagmozgatási rendszer kapcsán pedig azt emelte ki, hogy a targoncák egy távoli központból kapják a feladatokat, szoftveres háttér optimalizálja, hogy melyik targonca hová menjen. Hatékony működésüket jól mutatja, hogy a konkrét megrendelés megérkezésétől számítva öt órán belül már el is hagyja a gyárat a kész termék – tette hozzá.

A Győri Ipari Parkban 13 ország több mint 110 vállalata telepedett le, illetve további 30-40 cég bérlőként van jelen. Az ipari park 210 hektáros területét csaknem 23 hektárral bővítik, és az év végéig várhatóan a hozzá kapcsolódó út kiépítése és a közművesítés is befejeződik. A bővítés nagyjából 1,4 milliárd forintot igényel. A Győri Nemzetközi Ipari Park Kft. százszázalékos tulajdonosa a Győr-Szol Zrt. Korábban 60 százalékban az osztrák–olasz IPG volt a tulajdonos, 2012-ben azonban a helyi cég 310 ezer euróért megvásárolta a külföldi részesedést. A park 1990-es alapításakor szükség volt a külföldi tulajdonos szakmai tapasztalatára és tőkéjére. Az adásvételt már évekkel korábban fontolgatták a felek, a válság miatt azonban tolódott. A vásárlás évére viszont a park megtelt, bővítésre szorult, így a tulajdonosváltást is időszerűnek érezték.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.