Idén nyáron adja át legújabb részlegét Győrben a Rehau, a bővítéssel 14 ezer négyzetméterrel nő a gyártási és a logisztikai terület. A beruházás a berendezéssel és a gépekkel együtt mintegy 10 millió eurót, azaz 3,2 milliárd forintot emészt fel. A különböző technikai részek átvétele folyamatosan zajlik, a csarnokban már elkezdődtek az előzetes tevékenységek, a hivatalos átadási ünnepséggel azonban megvárják, amíg az utolsó simítások is befejeződnek.
A Rehau autóipari üzeme 2012-ben költözött jelenlegi telephelyére, az Audi szomszédságába. Akkor egy 24 ezer négyzetméteres, fröccsöntő, lakkozó- és szerelőcsarnokokkal, irodákkal, raktárakkal és logisztikai épületekkel felszerelt gyáregység nyitotta meg kapuit. A több mint 50 millió eurós, vagyis csaknem 16 milliárd forintos beruházás létjogosultságát logisztikai szempontból is igazolta, hogy termékeik nagyjából felét a közeli autóipari óriás megrendelésére gyártják. Pedig a Rehau valójában már 2005 óta gyárt lökhárítókat Győrben az Audinak, de korábban csak bérelt telephellyel rendelkezett.
A magyar dolgozók igazolták, hogy a győri telephely jó befektetés volt, hiszen sikerült megvalósítani a terveket, folyamatosan fejlődött a gyártás – mondta a Világgazdaságnak Horváth Ferenc, a Rehau-Automotive Kft. gyárigazgató-ügyvezetője. Mára azonban elérték azt a szintet, hogy infrastruktúra-bővítés nélkül nem tudnak újabb megbízásokat fogadni, pedig az Audi mellett a Volkswagennek is a beszállítói. A mostani bővítés legalább 30 százalékos forgalom- és bevételnövekedést eredményezhet, valamint több mint száz új munkavállaló felvételét tervezik a mostani 400 alkalmazott mellé.
Világszintű technológiai fejlesztések vannak a gyárban – húzta alá Horváth Ferenc. Példaként az alkatrészeket nyomon követő rendszert említette, illetve a hozzá tartozó elemzési adatbázist, segítségével minden pillanatban tudják, melyik alkatrész hol, milyen állapotban van. Az anyagmozgatási rendszer kapcsán pedig azt emelte ki, hogy a targoncák egy távoli központból kapják a feladatokat, szoftveres háttér optimalizálja, hogy melyik targonca hová menjen. Hatékony működésüket jól mutatja, hogy a konkrét megrendelés megérkezésétől számítva öt órán belül már el is hagyja a gyárat a kész termék – tette hozzá.
A Győri Ipari Parkban 13 ország több mint 110 vállalata telepedett le, illetve további 30-40 cég bérlőként van jelen. Az ipari park 210 hektáros területét csaknem 23 hektárral bővítik, és az év végéig várhatóan a hozzá kapcsolódó út kiépítése és a közművesítés is befejeződik. A bővítés nagyjából 1,4 milliárd forintot igényel. A Győri Nemzetközi Ipari Park Kft. százszázalékos tulajdonosa a Győr-Szol Zrt. Korábban 60 százalékban az osztrák–olasz IPG volt a tulajdonos, 2012-ben azonban a helyi cég 310 ezer euróért megvásárolta a külföldi részesedést. A park 1990-es alapításakor szükség volt a külföldi tulajdonos szakmai tapasztalatára és tőkéjére. Az adásvételt már évekkel korábban fontolgatták a felek, a válság miatt azonban tolódott. A vásárlás évére viszont a park megtelt, bővítésre szorult, így a tulajdonosváltást is időszerűnek érezték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.