BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Az elektromos autóknak áll a zászló

A Bloom­berg kutatása szerint már nem az a kérdés, hogy a világ gazdasága átáll-e az elektromos meghajtású járművekre, hanem az, hogy mikor és hogyan.

Meglepő eredményre jutott a Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése. Eszerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát,

a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd. Mindez azt jelentené, hogy alig húsz év múlva a világ teljes járműállományának az egyharmada, mintegy 559 millió autó elektromos meghajtású lesz, az újonnan vásárolt autók között pedig 60 millió darab.

A dokumentum megállapítása szerint napjainkban már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe a folyamat. Ehhez ugyanis mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk.

A jelentés kapcsán a Schneider Electric az elektromosautó-töltők piacának szakértőjeként közzétett egy koncepciót, amelynek a megvalósulása segítheti a gazdaság átstrukturálását a robbanómotorokról az e-mobilitásra.

Fotó: Kallus György / VG

Az elképzelés szerint a legfontosabb annak felismerése, hogy az energiafelhasználás minden szintjén folyamatosan nő az igény a nem szénalapú energiaforrásokra, hogy mérsékelhető legyen a klímaváltozás és annak negatív hatásai. Ebben a kérdésben a járművek levegőszennyezése súlyos gond:

az Európai Unióban a szén-dioxid-termelés 12 százalékáért az autók a felelősek. Ebből a szempontból tehát kézenfekvő válasz az elektromos meghajtás térnyerése, de önmagában véve nem elegendő. Ehhez ugyanis a megfelelő infrastruktúrának is ki kell épülnie.

A változás kulcsa annak azoknak a  csoportoknak a kezében van, amelyek a legtöbb jármű működtetésében, illetve a hálózat fejlesztésében is érdekeltek.

A flottaüzemeltetőkről, a tömegközlekedési vállalatokról, az árufuvarozókról és a személyszállító szolgáltatókról van szó. Az előttük álló feladat nem egyszerű: nem csupán elektromos járműveket kell vásárolniuk és a töltőhálózatot kialakítaniuk – ez sem olcsó mulatság, hiszen a parkolóhelyi töltőállomások ára egymillió forint felett kezdődik, a sokkal rövidebb töltésidejű villámtöltők pedig ennek a tízszeresébe kerülnek –, hanem fel kell készülniük olyan problémákra is, mint hogy például mi történik egy esetleges áramkimaradáskor.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek