BUX 41,859.16
-2.60%
BUMIX 3,899.21
-0.79%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,780
-5.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-1.11%
-0.80%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,610
+0.62%
RABA 1,135
-2.58%
-3.88%
-2.15%
0.00%
0.00%
-1.39%
-10.20%
-0.25%
0.00%
+0.34%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,792
-2.79%
-3.64%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.81%
EHEP 1,610
-9.55%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-0.38%
-8.13%
0.00%
-2.48%
-5.58%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.35%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Belátható időn belül 20 millió fölé emelkedik az elektromos autók száma

A francia gyártók megőrizték technológiai vezető szerepüket, Németország az ipari rangsor tekintetében csak az ötödik helyet foglalja el Japán és Korea után, annak ellenére, hogy a német járműgyártók egyre több elektromos autót állítanak elő.

A hét vezető autós nemzet – Németország, Franciaország, Olaszország, az USA, Japán, Kína és Dél-Korea – egyre több figyelmet fordít az elektromos autók gyártására, ezért – és részben a piaci spekulációk miatt is – erőteljesen emelkedik a szükséges nyersanyagok, a lítium és a kobalt ára. Emiatt egyre fontosabb, hogy az autógyártók egyértelmű stratégiával rendelkezzenek az akkumulátor értékláncuk tekintetében – olvasható a Roland Berger és a FKA közös tanulmányában.

Az „Elektromobilitási index” a hét ország sorrendjét vizsgálja három kulcs mutató (a piac, a technológia és az ipar) vonatkozásában. Összességében idén az USA és Kína osztozik az első helyen, köszönhetően a középkategóriájú, teljesen elektromos autók széles választékának.

Kína vezető szerepét a jármű és akkumulátor-cella gyártás erős növekedésének köszönheti, ezáltal megtartotta első helyét az e-mobilitás globális piacán

– magyarázza Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.

Az új kibocsátású hibrid vagy teljesen elektromos autók tekintetében Kína először ért el 2 százalékot tavaly, míg Németország részesedése 1,5 százalékos.

A francia gyártók megőrizték technológiai vezető szerepüket, köszönhetően a kis és költséghatékony elektromos járművekre fókuszáló termékportfóliónak. Németország az ipari rangsor tekintetében csak az ötödik helyet foglalja el Japán és Korea után, annak ellenére, hogy a német járműgyártók egyre több elektromos autót állítanak elő.

Fotó: Justin L. Stewart / ANADOLU AGENCY/AFP

Az akkumulátor-és elemgyártók piaci ereje a következő években tovább növekszik.

Míg 2017-ben az utakon világszerte összesen egymillió teljesen elektromos vagy hibrid jármű közlekedett, addig az újonnan forgalomba kerülő elektromos járművek száma 2030-ra 20 millió fölé emelkedik.

Ehhez a személy és haszongépjárművek számára előállított akkumulátorkapacitást is jelentősen növelni kell: ami 2017-ben 70 gigawattóra volt, annak 2030-ra 1.600 gigawattórára kell nőnie. A Roland Berger és az FKA szakértői ezért azt jósolják, hogy az akkumulátor-cella ipar globális piaci volumene már 2021-re el fogja érni a 19 milliárd dollárt. Ebből Kína 29 százalékkal fog részesedni, melyet Korea (21%) és Japán (17%) követ majd.

Németország ezzel szemben nem rendelkezik jelentős akkumulátor gyártással. Habár egy kínai gyártó bejelentette, hogy 2019 végén megkezdi a termelést Türingiában, ez csak tovább fogja növelni a függőséget:

Az autógyártóknak végre reagálniuk kell és egységes stratégiát kidolgozniuk, ellenkező esetben a tervezett e-flottákat kapacitás hiányában vagy nem lesznek képesek megvalósítani vagy bizonyos akkumulátor gyártóktól válnak függővé.

„Az autógyárak és az akkumulátor előállítók számára is döntő fontosságú, hogy a teljes értékláncra fókuszáljanak, ezzel elkerülve a lehetséges alapanyaghiányokat és versenyképes szinten tartva a költségeket” – tette hozzá Schannen Frigyes.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek